Knihobot

Vasilij M. Machanenko

    Vasilij Machanenko je autorem fantasy literatury, který se věnuje novému žánru LitRPG, jenž kombinuje fantasy a sci-fi s prvky MMORPG. Jeho série „Cesta šamana“ si v roce 2012 získala obrovskou popularitu v ruské literatuře. Machanenko čerpal ze svých zkušeností z dob studií a vášně pro hry, aby vytvořil uvěřitelný svět virtuální reality. Jeho bestsellerové dílo spojuje fikci a videohry a vypráví příběh Šamana a jeho přátel uvězněných v nelítostné realitě Barliony. Více než deset let zkušeností v projektovém řízení mu umožnilo přistupovat k psaní organizovaně, s pevným harmonogramem a rozpočtem. Nyní pracuje na pokračování série Galaktiona, která se odehrává ve světě vesmírných simulátorů.

    Kartosský gambit. Cesta šamana. Kniha 2.
    Úkol přežít. Cesta šamana. Kniha 1.
    • Úkol přežít. Cesta šamana. Kniha 1.

      • 304 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,6(306)Ohodnotit

      LitRPG kombinuje fantasy příběh s mechanikami online her, přičemž sleduje začínajícího zloděje nebo mága plnícího úkoly ve virtuálním světě. Mahan, hlavní hrdina, si však své dobrodružství v masově hrané Barlioně příliš neužívá. Jako hacker odsouzený za zakázku, která měla být legální, nyní odpykává trest v dolech Barliony s novou postavou, šamanem a klenotníkem. Na rozdíl od běžných hráčů, kteří jsou chráněni před fyzickou újmou, Mahan cítí veškerá zranění a únavu, ale také euforii z nových úrovní, která je silnější než drogy. Mahanův šaman není jen další figurka; má přehled o vlastnostech, zkušenostech a statistikách, což dodává příběhu na hloubce. Každý hráč zná ten pocit nadšení, když z bosse vypadne vzácný předmět. Barliona je virtuální svět plný monster, bitev a hráčů, kteří mohou dělat cokoliv – levelovat, bojovat, užívat si hru. Pro vězně, jako je Mahan, se však stává osobním peklem, kde bolest a vyčerpání jsou neustálou součástí jejich existence. Mahan se odmítá vzdát, i když je uvězněn v dolech s minimální nadějí na únik. Jeho jediným úkolem je přežít.

      Úkol přežít. Cesta šamana. Kniha 1.
    • Barliona. Virtuální svět narvaný k prasknutí monstry, bitvami a samozřejmě hráči. Odsouzený hacker Mahan se po odpracování první části svého trestu v barlionských dolech dostává do hlavního herního světa a konečně může se svou postavou šamana plnit úkoly v naději, že vydělá dost virtuálních peněz na své velmi reálné propuštění. S nepopulární třídou postavy i povoláním klenotníka jsou ale nové začátky těžší, než se zdají. Zdánlivě nezajímavá zapadlá vesnička ukrývá podezřele silná monstra i další indicie k sestavení legendární Karmadontovy šachovnice. A zatímco se velké hráčské frakce pokouší urvat co nejvíc prestiže a vzácných předmětů, Mahan zjišťuje, že se celý herní svět Barliony mění od základů: dlouho udržovaná rovnováha „dobrého“ a „temného“ císařství se hroutí, na scénu nastupují nové scénáře i herní mechanismy a NPC se nechovají jako pouhá NPC. Zdá se, že Korporace na své hráče chystá něco velkého

      Kartosský gambit. Cesta šamana. Kniha 2.