Parametry
Kategorie
Více o knize
Sledování narativní filmové fikce představuje mnohovrstevnou činnost poznávání a precizování již poznaného. Kniha Kataríny Mišíkové je určena čtenářům, kteří chtějí nahlédnout za prostou fascinaci filmovými příběhy, objasňuje problémy sugestivního působení filmové fikce v průsečíku mnoha oborů lidského poznání. Čerpá z kognitivních věd a zároveň se prostřednictvím neoformalistické větve filmové teorie vrací ke klasickým naratologickým koncepcím formalismu a strukturalismu. První část knihy vymezuje kontext kognitivní filmové teorie. Druhá analyzuje percepční, kognitivní a emocionální procesy, které tvoří základ narativního (po)rozumění. Třetí část nabízí případovou studii jedné naratologické koncepce – poetiky narace Davida Bordwella. Poté na příkladě rozboru jednoho filmu představuje analytické možnosti neoformalistického přístupu k filmové naraci.
Nákup knihy
Mysl a příběh ve filmové fikci: o kognitivistických přístupech k teorii filmové narace, Katarína Mišíková
- Jazyk
- Rok vydání
- 2009
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Mysl a příběh ve filmové fikci: o kognitivistických přístupech k teorii filmové narace
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Katarína Mišíková
- Vydavatel
- Akademie múzických umění v Praze
- Vydavatel
- 2009
- ISBN10
- 8073311267
- ISBN13
- 9788073311261
- Kategorie
- Film
- Anotace
- Sledování narativní filmové fikce představuje mnohovrstevnou činnost poznávání a precizování již poznaného. Kniha Kataríny Mišíkové je určena čtenářům, kteří chtějí nahlédnout za prostou fascinaci filmovými příběhy, objasňuje problémy sugestivního působení filmové fikce v průsečíku mnoha oborů lidského poznání. Čerpá z kognitivních věd a zároveň se prostřednictvím neoformalistické větve filmové teorie vrací ke klasickým naratologickým koncepcím formalismu a strukturalismu. První část knihy vymezuje kontext kognitivní filmové teorie. Druhá analyzuje percepční, kognitivní a emocionální procesy, které tvoří základ narativního (po)rozumění. Třetí část nabízí případovou studii jedné naratologické koncepce – poetiky narace Davida Bordwella. Poté na příkladě rozboru jednoho filmu představuje analytické možnosti neoformalistického přístupu k filmové naraci.