Parametry
Více o knize
Podtitul: Filmová tvář kolektivizace Publikace se zabývá tématem reflexe problematiky sociálních, kulturních a hospodářských proměn na českém venkově v poválečném pětadvacetiletí, a to prostřednictvím analýzy hrané filmové tvorby. Filmový obraz kolektivizace venkova prostředkovaný státní kinematografií nabízí pestrou mozaiku různých přístupů – od přímé aplikace ideologických tezí komunistické politiky v rámci jednotlivých filmových děl, až po kritičtější autorské pohledy revidující estetický i obsahový schematismus socrealistických filmů. Součástí publikace jsou vedle obecně laděných historických kapitol na téma kolektivizace venkova a vývoje ve státní kinematografii také kapitoly, které se zabývají procesy řízení filmové dramaturgie a jednotlivými schematickými motivy ve venkovských filmech. Obsáhlá část publikace je věnována analýze řady konkrétních filmů ve vztahu k dílčím podtématům (rodina, obec, krajina apod.) v souvislostech socialistické transformace venkovské společnosti.
Skladem máme celkem knihy Venkov v českém filmu 1945-1969 (2013).
Nákup knihy
Venkov v českém filmu 1945-1969, Petr Slinták, Hana Rottová
- Jazyk
- Rok vydání
- 2013,
- Stav knihy
- Dobrá
- Cena
- 184 Kč
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Venkov v českém filmu 1945-1969
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Petr Slinták, Hana Rottová
- Vydavatel
- Academia
- Vydavatel
- 2013
- Vazba
- pevná s přebalem
- ISBN10
- 8020023038
- ISBN13
- 9788020023032
- Kolekce
- Šťastné zítřky
- Kategorie
- Film
- Anotace
- Podtitul: Filmová tvář kolektivizace Publikace se zabývá tématem reflexe problematiky sociálních, kulturních a hospodářských proměn na českém venkově v poválečném pětadvacetiletí, a to prostřednictvím analýzy hrané filmové tvorby. Filmový obraz kolektivizace venkova prostředkovaný státní kinematografií nabízí pestrou mozaiku různých přístupů – od přímé aplikace ideologických tezí komunistické politiky v rámci jednotlivých filmových děl, až po kritičtější autorské pohledy revidující estetický i obsahový schematismus socrealistických filmů. Součástí publikace jsou vedle obecně laděných historických kapitol na téma kolektivizace venkova a vývoje ve státní kinematografii také kapitoly, které se zabývají procesy řízení filmové dramaturgie a jednotlivými schematickými motivy ve venkovských filmech. Obsáhlá část publikace je věnována analýze řady konkrétních filmů ve vztahu k dílčím podtématům (rodina, obec, krajina apod.) v souvislostech socialistické transformace venkovské společnosti.