Parametry
Kategorie
Více o knize
Debut Lucie Jesenské Božské odpoledne je experimentální text, v němž se mísí prvky prózy, dramatu, deníku, místy přesahující k cestopisu či science fiction, a který inspirativně navazuje na existencialistické autory. Mohli bychom ho též nazvat básní v próze. I přes nevýraznou narativní linku totiž pomocí poetického jazyka rychle vtáhne čtenáře do děje. Ten je do poslední chvíle udržován v napětí, na jakém místě se ocitl, v jaké době, v jakém společenství. Této tekuté nejistotě, v níž je každým okamžikem zpochybňováno vše, co se stalo nebo řeklo před chvílí, nenapomáhá ani jedna z nejvýraznějších postav – dívka Yangsom. I její identita je rozkolísána: objevuje se pod dvojím pojmenováním jako Jangsom a Yangsom (či Jangzom/Yangzom. Jakkoli má text spád, vyznačuje se zacyklením. Postavy jsou součástkami zaseklými v obrovském zahnívajícím organismu života a neexistuje pro ně žádná možnost odchodu.
Nákup knihy
Božské odpoledne, Lucie Jesenská
- Jazyk
- Rok vydání
- 2017,
- Stav knihy
- Dobrá
- Cena
- 84 Kč
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Božské odpoledne
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Lucie Jesenská
- Vydavatel
- Literární salon
- Vydavatel
- 2017
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 808781102X
- ISBN13
- 9788087811023
- Kategorie
- Česká próza
- Anotace
- Debut Lucie Jesenské Božské odpoledne je experimentální text, v němž se mísí prvky prózy, dramatu, deníku, místy přesahující k cestopisu či science fiction, a který inspirativně navazuje na existencialistické autory. Mohli bychom ho též nazvat básní v próze. I přes nevýraznou narativní linku totiž pomocí poetického jazyka rychle vtáhne čtenáře do děje. Ten je do poslední chvíle udržován v napětí, na jakém místě se ocitl, v jaké době, v jakém společenství. Této tekuté nejistotě, v níž je každým okamžikem zpochybňováno vše, co se stalo nebo řeklo před chvílí, nenapomáhá ani jedna z nejvýraznějších postav – dívka Yangsom. I její identita je rozkolísána: objevuje se pod dvojím pojmenováním jako Jangsom a Yangsom (či Jangzom/Yangzom. Jakkoli má text spád, vyznačuje se zacyklením. Postavy jsou součástkami zaseklými v obrovském zahnívajícím organismu života a neexistuje pro ně žádná možnost odchodu.