Parametry
Více o knize
Geopolitika v televizních seriálech aneb triumf strachu. Kniha francouzského významného politologa Dominique Moiseho se neotřelým způsobem zabývá otázkou emocí v dnešním světě, jež vysvětluje na podkladu současných nejpopulárnějších televizních seriálů (Hra o trůny, Dům z karet, Okupace, Homeland, ale i Panství Downton). Autor upozorňuje na to, že od 11. září 2001 zasahuje světová politika stále více nejen do našeho každodenního života, ale i do naší imaginace. Seriály se staly odkazem stejně tak kulturním jako politickým a skoro se přitom zdá, že jejich scenáristé se díky své intuici stávají lepšími analytiky současného světa než profesionální politologové. Na otázku, jaká emoce tedy nejvíce charakterizuje současnou společnost, Moise odpovídá: je to strach. Strach z barbarství a vítězství chaosu, jak jej zobrazuje Hra o trůny, strach z toho, že dosavadní řád a smysl světa mizí, jejž pociťují hrdinové Panství Downton, strach z terorismu, který je hlavním tématem série Homeland a konečně strach z ruské hrozby, již velmi realisticky zobrazuje norsko-švédský seriál Okupace.
Nákup knihy
Svět jako hra o trůny: Geopolitika v televizních seriálech, aneb, triumf strachu, Dominique Moïsi, Jana Vymazalová
- Jazyk
- Rok vydání
- 2018,
- Stav knihy
- Dobrá
- Cena
- 119 Kč
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Svět jako hra o trůny: Geopolitika v televizních seriálech, aneb, triumf strachu
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Dominique Moïsi, Jana Vymazalová
- Vydavatel
- Argo
- Vydavatel
- 2018
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8025722953
- ISBN13
- 9788025722954
- Kolekce
- Aliter
- Kategorie
- Politologie / Politika
- Anotace
- Geopolitika v televizních seriálech aneb triumf strachu. Kniha francouzského významného politologa Dominique Moiseho se neotřelým způsobem zabývá otázkou emocí v dnešním světě, jež vysvětluje na podkladu současných nejpopulárnějších televizních seriálů (Hra o trůny, Dům z karet, Okupace, Homeland, ale i Panství Downton). Autor upozorňuje na to, že od 11. září 2001 zasahuje světová politika stále více nejen do našeho každodenního života, ale i do naší imaginace. Seriály se staly odkazem stejně tak kulturním jako politickým a skoro se přitom zdá, že jejich scenáristé se díky své intuici stávají lepšími analytiky současného světa než profesionální politologové. Na otázku, jaká emoce tedy nejvíce charakterizuje současnou společnost, Moise odpovídá: je to strach. Strach z barbarství a vítězství chaosu, jak jej zobrazuje Hra o trůny, strach z toho, že dosavadní řád a smysl světa mizí, jejž pociťují hrdinové Panství Downton, strach z terorismu, který je hlavním tématem série Homeland a konečně strach z ruské hrozby, již velmi realisticky zobrazuje norsko-švédský seriál Okupace.