Bedřich Feuerstein
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
podnázev: Cesta do nejvýtvarnější země světa Dílo i pohnutý osud avantgardního českého architekta a scénografa Bedřicha Feuersteina (1892–1936) se sice těší zájmu širší odborné veřejnosti, nicméně jeho japonský pobyt zůstával bez podrobnější analýzy. Studie Heleny Čapkové Bedřich Feuerstein – Cesta do nejvýtvarnější země světa vychází z rozsáhlého výzkumu archivů v Čechách i v zahraničí a představuje čtenáři životní příběh a slavné i téměř neznámé realizace či projekty tohoto tvůrce. Hlavní tematickou linii knihy tvoří Feuersteinův vztah k Japonsku, a sice ještě před tím, než odcestoval do této „nejvýtvarnější země světa“, kdy se jako tolik jeho současníků ocitl pod vlivem japonismu, dále v letech 1926–1930, kdy spolupracoval s tokijským ateliérem Čechoameričana Antonína Raymonda, až po období, kdy se vrátil do Prahy, aby tu tragicky zahynul. Publikace obsahuje řadu dosud nezveřejněného obrazového i písemného materiálu, anglické a japonské resumé.
Nákup knihy
Bedřich Feuerstein, Helena Čapková
- Jazyk
- Rok vydání
- 2014
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Bedřich Feuerstein
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Helena Čapková
- Vydavatel
- KANT
- Rok vydání
- 2014
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 807437176X
- ISBN13
- 9788074371769
- Kategorie
- Umění / Kultura
- Anotace
- podnázev: Cesta do nejvýtvarnější země světa Dílo i pohnutý osud avantgardního českého architekta a scénografa Bedřicha Feuersteina (1892–1936) se sice těší zájmu širší odborné veřejnosti, nicméně jeho japonský pobyt zůstával bez podrobnější analýzy. Studie Heleny Čapkové Bedřich Feuerstein – Cesta do nejvýtvarnější země světa vychází z rozsáhlého výzkumu archivů v Čechách i v zahraničí a představuje čtenáři životní příběh a slavné i téměř neznámé realizace či projekty tohoto tvůrce. Hlavní tematickou linii knihy tvoří Feuersteinův vztah k Japonsku, a sice ještě před tím, než odcestoval do této „nejvýtvarnější země světa“, kdy se jako tolik jeho současníků ocitl pod vlivem japonismu, dále v letech 1926–1930, kdy spolupracoval s tokijským ateliérem Čechoameričana Antonína Raymonda, až po období, kdy se vrátil do Prahy, aby tu tragicky zahynul. Publikace obsahuje řadu dosud nezveřejněného obrazového i písemného materiálu, anglické a japonské resumé.