Mateřskou školou ke školní připravenosti
Autoři
Více o knize
Hlavním záměrem řešení společného projektu studentů a akademických pracovníků byl výzkum školní připravenosti u dětí nastupujících do 1. třídy základního vzdělávání. Inspiraci se stala teoretická studie odborníků zabývajících se obdobím nástupu dítěte do povinného školního vzdělávání, která je uvedena v úvodní části textu. Předmětem výzkumu bylo zjištění současných požadavků učitelů 1. tříd na školní připravenost u dětí vstupujících do povinného vzdělávání při zápisu a na počátku školního roku. Jako součást společného projektu proběhlo zjištění potřeb praxe a mapování požadavků učitelů 1. Tříd na školní připravenost u dětí 1. třídy základního vzdělávání, které nejsou specifikovány. Cílem projektu bylo doplnění dosud chybějících a nespecifikovaných požadavků při posuzování dosažené úrovně školní připravenosti předškolních dětí ve věku 5-6 let při zápisu do 1. tříd základního vzdělávání. Výstup projektu: Na základě prostudované teorie i empirických výzkumů a výsledků diplomových prací byl sestaven inventář položek zjišťující dosaženou úroveň školní připravenosti děti mezi 5. A 6. Rokem v oblasti fyzického, psychického a sociálního, emocionálního rozvoje. V praxi je možné použít rozsáhlejší či zkrácenou verzi podle aktuální potřeby.