Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním
Autoři
Více o knize
Cílem této práce je přinést jakýsi návod pro práci učitelů především se žáky integrovanými ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Práce se žákem se zdravotním postižením bývá obtížnější, jiná, ale zároveň často stejná jako s ostatními žáky. To vyžaduje od učitelů větší přípravu. Řadíme do ní nejen seznámení se s příčinami, projevy a důsledky příslušného druhu postižení, ale také s možnostmi, které je potřeba ve třídě využít. K tomu slouží tato práce, ve které bylo vytvořeno šest metodik pro konkrétní postižení. Jedná se o metodiky pro práci se žáky s mentálním postižením, s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s narušeným komunikačním systémem, s poruchou autistického spektra. V úvodu metodik jsou definovány speciální vzdělávací potřeby podle jednotlivých druhů zdravotního postižení. Stěžejním je v metodice oblast specifik práce při vzděláváních těchto žáků, a to s ohledem na hloubku zdravotního postižení a samozřejmě také na stupeň vzdělávání.