Co už tu zbývá z Karla Čapka?
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
První oddíl knihy se zabývá prezentací Čapkova díla v učebních textech pro střední školy v období 1918–2018 ve vztahu k literárněvědné recepci a proměňujícímu se kurikulárnímu kontextu. Zvláštní pozornost je věnována Čapkovým románům (především Krakatitu, tzv. noetické trilogii a Válce s Mloky), autorským komentářům a dramatu R. U. R., problematice výkladu nebo metodickému aparátu k čítankovým ukázkám. V druhém oddílu jsou vymezena východiska interpretace, vyjasněna vlastní pozice v kontextu současných paradigmat literárního vzdělávání a formulována koncepce formativních účinků narativní fikce na mysl a život čtenáře. Poté jsou navrženy možné přístupy a metody, které by se vyvarovaly úskalí a chyb zjištěných v empirickém šetření prvního oddílu a rozšířily potenciální možnosti práce s Čapkovými texty v duchu „první osoby“. Knihu uzavírají doporučení pro pedagogickou praxi a návrh inovativní podoby učebního textu.
Nákup knihy
Co už tu zbývá z Karla Čapka?, Filip Komberec
- Jazyk
- Rok vydání
- 2018
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Co už tu zbývá z Karla Čapka?
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Filip Komberec
- Vydavatel
- Cherm
- Rok vydání
- 2018
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8086370666
- ISBN13
- 9788086370668
- Kategorie
- O literatuře
- Anotace
- První oddíl knihy se zabývá prezentací Čapkova díla v učebních textech pro střední školy v období 1918–2018 ve vztahu k literárněvědné recepci a proměňujícímu se kurikulárnímu kontextu. Zvláštní pozornost je věnována Čapkovým románům (především Krakatitu, tzv. noetické trilogii a Válce s Mloky), autorským komentářům a dramatu R. U. R., problematice výkladu nebo metodickému aparátu k čítankovým ukázkám. V druhém oddílu jsou vymezena východiska interpretace, vyjasněna vlastní pozice v kontextu současných paradigmat literárního vzdělávání a formulována koncepce formativních účinků narativní fikce na mysl a život čtenáře. Poté jsou navrženy možné přístupy a metody, které by se vyvarovaly úskalí a chyb zjištěných v empirickém šetření prvního oddílu a rozšířily potenciální možnosti práce s Čapkovými texty v duchu „první osoby“. Knihu uzavírají doporučení pro pedagogickou praxi a návrh inovativní podoby učebního textu.