Parametry
Kategorie
Více o knize
Miniaturní studie Příliš lidská teologie? přichází s nemalým cílem: představit myšlenkové dílo belgického teologa 20. století Edwarda Schillebeeckxe jako antropologický koncept, jako slovo o člověku a k člověku. Autorka představuje Schillebeeckxovu mistrnou analýzu vzájemného vztahu mezi zkušeností, interpretací a kritikou, jež popisuje způsob, jakým člověk čte svět a jak jej zakouší. Klíčovým pojmem je zde zkušenost. Ta u Schillebeecxke otevírá cestu k náboženským významům, neboť je ukotvuje v tom, co prožíváme, čemu rozumíme, z čeho nemůžeme vystoupit a co pro nás zůstává provždy lidské. Pro autorku je zkušenost heuristickým prostředkem k identifikování roviny všeobecně lidské, náboženské a mystické. Strukturovaný přístup ukazuje skutečnost jako vždy komplexnější než jakékoli představy o ní, náboženskost jako hlubinnou dimenzi lidství, teologickou řeč jako hraniční a odkazující. Bůh tu není žádným objektem. Náboženská zkušenost znamená zakoušet svět způsobem, který jej nepřipravuje o jeho charakter tajemství.
Nákup knihy
Příliš lidská teologie? - K antropologickému projektu zkušenosti u Edwarda Schillebeeckxe, Vladimíra Kolocová, Lucie Pittnerová, Thomas Haupenthal, Mojmír Kolář
- Jazyk
- Rok vydání
- 2022
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Příliš lidská teologie? - K antropologickému projektu zkušenosti u Edwarda Schillebeeckxe
- Jazyk
- česky
- Vydavatel
- Pavel Mervart
- Vydavatel
- 2022
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8074655431
- ISBN13
- 9788074655432
- Kategorie
- Nezařazeno
- Anotace
- Miniaturní studie Příliš lidská teologie? přichází s nemalým cílem: představit myšlenkové dílo belgického teologa 20. století Edwarda Schillebeeckxe jako antropologický koncept, jako slovo o člověku a k člověku. Autorka představuje Schillebeeckxovu mistrnou analýzu vzájemného vztahu mezi zkušeností, interpretací a kritikou, jež popisuje způsob, jakým člověk čte svět a jak jej zakouší. Klíčovým pojmem je zde zkušenost. Ta u Schillebeecxke otevírá cestu k náboženským významům, neboť je ukotvuje v tom, co prožíváme, čemu rozumíme, z čeho nemůžeme vystoupit a co pro nás zůstává provždy lidské. Pro autorku je zkušenost heuristickým prostředkem k identifikování roviny všeobecně lidské, náboženské a mystické. Strukturovaný přístup ukazuje skutečnost jako vždy komplexnější než jakékoli představy o ní, náboženskost jako hlubinnou dimenzi lidství, teologickou řeč jako hraniční a odkazující. Bůh tu není žádným objektem. Náboženská zkušenost znamená zakoušet svět způsobem, který jej nepřipravuje o jeho charakter tajemství.