Parametry
Kategorie
Více o knize
Sborníček textů přátel a spolupracovníků nazvaný Červený a černý Boris je jen drobnou reciprocitou za zážitky, kterými přední tvůrce české pantomimy Boris Hybner obohatil své čtenáře a diváky. Je malou poctou k jeho význačnému životnímu jubileu a připomenutím chvil, které už nelze vrátit, ale které přesto přetrvávají v naší paměti. Jde o snahu celého okruhu významných autorů předat svědectví o jedné přední a nepřehlédnutelné osobnosti českého moderního umění. Postřehy těch nejbližších může laskavý čtenář konfrontovat dále s několika vybranými recenzemi, které výstižným způsobem připomínají to, co už dnešní divák nemůže uvidět a poznat. Tyto kritické ohlasy a jeden text dokumentující Besedu o pantomimě v časopise Scéna nás uvádějí do kulturního prostředí předrevolučních let, kdy Hybnerova pantomima dosahovala vrcholných výsledků a spoluvytvářela barevnou paletu opoziční alternativní scény. Určitý souhrnný pohled na jeho dílo v oboru podává nakonec závěrečná studie, kterou doprovází i soupis umělcových počinů.
Nákup knihy
Hybneriáda aneb Červený a černý Boris, Ladislava Petišková
- Mechanické poškození
- Jazyk
- Rok vydání
- 2011
- product-detail.submit-box.info.binding
- (měkká),
- Stav knihy
- Poškozená
- Cena
- 51 Kč
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Hybneriáda aneb Červený a černý Boris
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Ladislava Petišková
- Vydavatel
- Akademie múzických umění (AMU)
- Rok vydání
- 2011
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8073313189
- ISBN13
- 9788073313180
- Kategorie
- Česká próza
- Anotace
- Sborníček textů přátel a spolupracovníků nazvaný Červený a černý Boris je jen drobnou reciprocitou za zážitky, kterými přední tvůrce české pantomimy Boris Hybner obohatil své čtenáře a diváky. Je malou poctou k jeho význačnému životnímu jubileu a připomenutím chvil, které už nelze vrátit, ale které přesto přetrvávají v naší paměti. Jde o snahu celého okruhu významných autorů předat svědectví o jedné přední a nepřehlédnutelné osobnosti českého moderního umění. Postřehy těch nejbližších může laskavý čtenář konfrontovat dále s několika vybranými recenzemi, které výstižným způsobem připomínají to, co už dnešní divák nemůže uvidět a poznat. Tyto kritické ohlasy a jeden text dokumentující Besedu o pantomimě v časopise Scéna nás uvádějí do kulturního prostředí předrevolučních let, kdy Hybnerova pantomima dosahovala vrcholných výsledků a spoluvytvářela barevnou paletu opoziční alternativní scény. Určitý souhrnný pohled na jeho dílo v oboru podává nakonec závěrečná studie, kterou doprovází i soupis umělcových počinů.