Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění: Druhý stupeň ZŠ
Autoři
Více o knize
Záměrem metodiky je přispět k odbornému růstu asistentů pedagoga, přinést teoretické poznatky z oblasti současné pedagogiky, řadu příkladů dobré praxe a zkušeností ze škol, kde jsou asistenti efektivně využíváni. Také učitelé a vedení škol v metodice AP najdou praktické tipy, příběhy, metodická doporučení a inspiraci pro efektivní spolupráci s AP. V metodice jsou zohledněni žáci se sociálním znevýhodněním. Jako celek metodika sleduje zásady inkluzivního vzdělávání - tedy rozvíjení a podpory všech jedinců ve třídě v rámci jejich maximálních možností a při zachování přirozené různorodosti. Z tohoto důvodu je metodika obecnější. Usiluje o takovou oporu AP, která podporuje všechny žáky s jejich vzdělávacími potřebami a překážkami v učení včetně dětí se sociálním znevýhodněním.