Autorka přináší velmi aktuální téma - flexibilní vzdělávání se v posledních letech stalo nejvýznamnějším trendem ve vyspělém vysokoškolském vzdělávání. Po knize jsem proto sahal s velkou zvědavostí a s očekáváními. Kniha je ale velkým zklamáním. Působí víceméně jako nepříliš sourodé výpisky z (mnohdy již neaktuální) literatury, shromážděné bez hlubšího pochopení. Pokud v úvodu autorka slibuje, že monografie "podává ucelený přehled konceptu flexibility vzdělávání ve snaze přispět k vytvoření terminologického, teoretického a implementačního rámce (...)", pak se snad ještě podařilo navrhnout českou terminologii. Bohužel záměr, že půjde o ucelený přehled, zůstal nenaplněn zcela, příspěvek k teoretickému rámci je mimořádně slabý, implementační doporučení jsou v rovině zcela vágní a neuchopitelné. Čtenáře rozladí, že na mnoha místech publikace působí, jako by se autorka pouze snažila přifouknout text, aby byl delší - mezi jakýmisi výpisky z litertury shromážděnými bez jednotící myšlenky a hlubšího pochopení v odrážkách jsou najednou velmi plytké pasáže, v nichž autorka v širokých kruzích obchází původní téma. Kniha není drahá, ale její skutečná hodnota bohužel nepřevyšuje cenu potištěného papíru...