HTML5 - audio a video, kompletní průvodce
Autoři
Více o knize
Kniha "HTML5 – audio a video" je kompletní průvodce, který se zaměřuje na používání HTML5 prvků "audio" a "video" na webu. Dlouho předtím, než přišly na svět tyto multimediální prvky, mohl webový vývojář zařadit audio a video do webových stránek pouze prostřednictvím prvků "object" a "embed", které na straně koncového uživatele vyžadovaly, aby měl v prohlížeči nainstalovány potřebné pluginy, například pro obsah ve formátu RealMedia, QuickTime nebo Windows Media. Později přišel Flash, který s postupem času – díky svým animačním a interaktivním schopnostem – začal být uživateli akceptován natolik, že se stal pro vydavatele nejvhodnějším řešením pro úlohy, jak publikovat video online. Technologii Flash používaly například projekty Videos od Google nebo YouTube. Vývoj v této oblasti se ovšem nezastavil a s příchodem standardu HTML5 byly představeny prvky "audio" a "video" umožňující nativní přehrávání (tj. bez nutnosti mít potřebný plugin) multimédií v prohlížečích. Protože tato kniha má podtitul "kompletní průvodce", nevěnuje se pouze těmto novým mediálním prvkům HTML5, ale snaží se komplexně obsáhnout i další související záležitosti – například kódování mediálních zdrojů či možnosti, které pro stylování videa nabízí CSS3. V kontextu práce s multimédii na webu se také věnuje popisu a používání API JavaScriptu, vektorovému formátu SVG, Canvas nebo vláknům Web Workers. Nechybí ani popis API pro HTML5 audio či problematika přístupnosti médií.
Nákup knihy
HTML5 - audio a video, kompletní průvodce, Silvia Pfeiffer
- Jazyk
- Rok vydání
- 2011
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- HTML5 - audio a video, kompletní průvodce
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Silvia Pfeiffer
- Vydavatel
- Zoner Press
- Rok vydání
- 2011
- ISBN10
- 8074131475
- ISBN13
- 9788074131479
- Kategorie
- Hodnocení
- 4 z 5
- Anotace
- Kniha "HTML5 – audio a video" je kompletní průvodce, který se zaměřuje na používání HTML5 prvků "audio" a "video" na webu. Dlouho předtím, než přišly na svět tyto multimediální prvky, mohl webový vývojář zařadit audio a video do webových stránek pouze prostřednictvím prvků "object" a "embed", které na straně koncového uživatele vyžadovaly, aby měl v prohlížeči nainstalovány potřebné pluginy, například pro obsah ve formátu RealMedia, QuickTime nebo Windows Media. Později přišel Flash, který s postupem času – díky svým animačním a interaktivním schopnostem – začal být uživateli akceptován natolik, že se stal pro vydavatele nejvhodnějším řešením pro úlohy, jak publikovat video online. Technologii Flash používaly například projekty Videos od Google nebo YouTube. Vývoj v této oblasti se ovšem nezastavil a s příchodem standardu HTML5 byly představeny prvky "audio" a "video" umožňující nativní přehrávání (tj. bez nutnosti mít potřebný plugin) multimédií v prohlížečích. Protože tato kniha má podtitul "kompletní průvodce", nevěnuje se pouze těmto novým mediálním prvkům HTML5, ale snaží se komplexně obsáhnout i další související záležitosti – například kódování mediálních zdrojů či možnosti, které pro stylování videa nabízí CSS3. V kontextu práce s multimédii na webu se také věnuje popisu a používání API JavaScriptu, vektorovému formátu SVG, Canvas nebo vláknům Web Workers. Nechybí ani popis API pro HTML5 audio či problematika přístupnosti médií.