Knihobot

Kvasničková Danuše

    15. listopad 1935
    Kvasničková Danuše
    Prvouka pro 3. ročník základní školy. 2. díl. Živá a neživá příroda
    Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií
    Základy ekologie
    Životní prostředí : doplňkový text k základům ekologie
    Biologie pro III. ročník gymnázií
    Základy biologie a ekologie pro základní a střední školy
    • 2022
    • 2013

      Základy biologie a ekologie

      • 128 stránek
      • 5 hodin čtení

      Učebnice je určena pro využití na základních školách a navazuje na ucelenou řadu učebnic ekologického přírodopisu pro 6.–9. ročník. Uplatnění nalezne ve školách, které zdůrazňují ekologický aspekt výuky nejen v rámci výuky přírodopisu. Zejména je však určena školám středním, jejichž náplní je v souladu s RVP biologické a ekologické vzdělávání. Tato tematika může být vyučována jako předmět samostatný, v rámci předmětu jiného, podle ŠVP konkrétní školy. Učebnice klade důraz na praktické a dobře využitelné znalosti a dovednosti v životě každého žáka. Je rozšířena o základní informace z biologie člověka, věnuje se také ochraně zdraví jednotlivce, vztahům člověka k životnímu prostředí i tomu, jak lidé svými činnostmi toto prostředí ovlivňují. Zdůrazňuje důležitost péče o životní prostředí, jehož jsme všichni součástí. Text je na mnoha místech výrazně aktualizován a je rovněž doplněn bohatým obrazovým materiálem, který zahrnuje jak fotografie a ilustrace, tak nejrůznější tabulky, grafy a schémata. Učebnice obsahuje i otázky a úkoly, rozšiřující či doplňující učivo je po straně vyznačeno světle zelenou čarou. Čtvrté, přepracované a výrazně doplněné vydání, má schvalovací doložku MŠMT.

      Základy biologie a ekologie
    • 2011

      První část učebnice se věnuje organismům žijícím v ekosystémech lidmi intenzivně využívaných a vytvářených, tedy v zahradách, uvnitř našich obydlí i v jejich nejbližším okolí. Ukazuje, jak základní principy vztahů organismů platí i pro cizokrajné ekosystémy na souši i v moři, uvádí systematický přehled organismů a zdůrazňuje odpovědnost člověka za ochranu rozmanitosti přírody

      Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy - 1. část
    • 2009

      Srovnávací metoda použitá v tomto díle je základem poznávání stavby a funkce těla nejprve obratlovců, později pak hlubšího poznávání stavby a funkce těla člověka. Při výkladu se klade důraz na uvědomování si vlivu způsobu života a okolního prostředí na zdraví jedinců i na uvědomování si odpovědnosti za aktivní ochranu našeho životního prostředí.

      Ekologický přírodopis pro 8.r.
    • 2009