Peter „Pete“ Murray je expert na přežití v hlubinách. Teoreticky. Ačkoliv už totiž pomohl zachránit z havarovaných ponorek řadu lidí, sám se pod hladinu nikdy nevydal. Protože má z nedozírných hloubek oceánu hrůzu. Jenže pak je přizván k případu, který zaskočí i ty nejostřílenější odborníky. Jedinečný a obestřený záhadami. Peter najednou bojuje se svým strachem i časem, protože to, čemu čelí, nakonec neohrožuje jen pár lidských životů, ale veškerou naši existenci na planetě.
Když se na kopci nad malou zapadlou vsí v bývalých Sudetech objeví bohaté naleziště paládia, těší se všichni vesničané na „lepší příští“. Až do chvíle, kdy po prvním záhadném úmrtí následuje druhé, třetí…
Možná jde jen o peníze, možná i o pochmurnou poválečnou historii obce, překrytou vrstvou zarputilého mlčení. Ale možná je za vší tou hrůzou něco mnohem většího, dávnějšího, nepředstavitelnějšího a… fantastičtějšího.
Po úspěšné novele Psychokrator, v níž autor prokázal, že umí nejen budovat originální příběhy, ale i skvěle dávkovat vtip a napětí, přichází s románovou novelou Silentium, „noetickým thrillerem“, v němž podobně jako v minulé knize rozehrává s obyčejnými „malými“ lidmi velký a silný příběh o věcech, o nichž se nemluví, o dobru a zlu v nás i kolem nás, o nepoznatelnosti pravdy, hrdinství nehrdinů a lidské soudržnosti.
Kniha, v níž nechybí místa, kdy vám přeběhne strachy mráz po zádech, ale nad níž se občas i zasmějete, přitom nepostrádá ani hlubší filozofické poselství a bohatý obrazný jazyk.
Strhující text, který vás v mnohém překvapí.
Akční fantastická tragikomedie, která se po svém uvedení na přelomu století dočkala několika premiér a mnoha repríz, je soubojem dvou soupeřů ve světě virtuální reality.
Její hlavní postava, advokát Šimon Cresde, se setkává s mužem, který tvrdí, že je jeho bývalým klientem. Ten byl ovšem právě popraven, jako „veřejný nepřítel číslo jedna”.
Cresde svého klienta schválně hájil špatně, protože se chtěl po jeho smrti zmocnit jeho počítačového programu, od nějž si slibuje, že mu pomůže dosáhnout nesmírné moci a společenského postavení a snad i splnit jakákoliv přání.
Jeho zmrtvýchvstalý klient Martin Janus, označující se za starověkého boha Ianuse, mu nečekaně nabízí pomoc. Cresde však musí projít sedmi virtuálními světy, které jsou vlastně parafrázemi různých typů počítačových her, ale symbolizují i různé fáze lidského života od narození do smrti.
Každá ze sedmi fází „hry” je také uvozena Janusovým „dopisem" komusi mimo tento svět, v němž Janus popisuje (přesně tak, jako tomu bylo ve středověkých Bestiářích) sedm „bestií”, které v těchto fázích života člověka ovládají a jimiž jsou: Dobrodružství, Rozkoš, Nenávist, Moc, Strach ze Smrti, Láska a Smrt.
Hra je plná dynamických scén, překvapivých zvratů, vtipu a černého humoru, ale i poetických a citově vypjatých momentů.
Obsahuje dvě velké a několik drobných rolí a byla uváděna na velkých i malých, klubových scénách. Je možno ji uvádět se šesti a více herci.
„Příběh sladký jako pelyněk a hořký jako kapka medu, příběh smutný jako vesnická tancovačka a veselý jak ukládání do hrobu.”
Petrachtace se od své premiéry v roce 1992 dočkala již několika zpracování a mnoha repríz. Je to způsobeno zřejmě i tím, že ačkoliv se jedná místy o velmi absurdní a poetický (až poetistický) text, je nabitý i humorem a slovními hříčkami a jeho hlavní téma, apel proti politické manipulaci, stejně jako zřejmý antimilitaristický podtext jsou i téměř po dvaceti letech diváky vnímány jako neuvěřitelně aktuální.
Jedná se o hru pro čtyři aktéry (dva manželské páry), kteří jsou čtyřmi zcela rozdílnými charaktery a jejichž osudy se během jedné noci zcela absurdně propletou, a to jen kvůli politické situaci v Popálu, jakémusi státečku někde na jižní polokouli, který ani není na mapě.
Hra výrazně odkazuje na Goethova Fausta, pohrává si s magickými a mystickými okamžiky, ale veškeré její „ďábelské pokušení” spočívá především v sobecké manipulaci s druhými a v matení a překrucování reality, jen proto, aby sloužila privátním cílům a mocenským choutkám.
Celý příběh je vyprávěn především prostřednictvím mnoha hlášek, fragmentů a symbolů, které jsou někdy dotaženy až na hranici trapnosti a kýče, nicméně celek je pevně sevřeným tvarem, nepostrádajícím napětí, s výrazným a jasným finále.
Hra obsahuje mnoho vtipných obratů a gagů a hercům i režii dává velkou svobodu pro vlastní interpretaci.
Kniha plná podrobných informací o Rommelovi a jeho životě. Rommel byl Afrika Korps. Afrika Korps byl Rommel. Tak to cítili jeho vlastní vojáci, tak to chápal i nepřítel. Byl to on, kdo je učinil smělými, sebevědomými a odvážnými v boji.
Historický román ze 13. století, kdy české země prožívaly období moci a slávy pod vládou Přemysla Otakara II. Historický román, který autorka označuje jako "příběh z dávného zlomu našich dějin", líčí poslední čtyři léta vlády Přemysla Otakara II. , krále světového významu. N. Bonhardová zde uvádí do sporu s Rudolfem Habsburským a západním světem v čele s papežem Řehořem, snaží se o králův lidský portrét, předvádějíc příběhy z králova soukromého a zejména milostného života, a zasvěcuje do všech okolností před tragickou bitvou na Moravském poli.