2. díl série: DragonLance – Legendy (celkově 5. kniha). Na Krynn dopadla ohnivá hora. Bohové zničili Chrám v Ištaru. O sto let později je země Ansalon bezútěšnou pustinou a jeho obyvatelé bojují o přežití v zemi týrané nemocemi, hladomorem a válkou. Když Raistlin – nyní mocný čaroděj – prchal z Ištaru, odsouzeného k záhubě, poslal pomocí své magie svého bratra Karamona a kněžku Crysanii právě do této doby. Chce tu ve Věži Vysoké magie vstoupit do Portálu a vyzvat na souboj Královnu Temnot. Jeho plány se však jeden po druhém začínají hroutit. Příliš pozdě poznává, že se pohybuje v časové smyčce – že putuje cestou, která ho vede do záhuby. Do záhuby, která se zdá být nevyhnutelnou.
Šárka Bartesová Knihy






V druhé knize série Jinozemě, autoři Tad Williams a Šárka Bartesová pokračují v epickém vyprávění, které se odehrává v rozsáhlém a fantastickém světě. Příběh sleduje osudy hlavních postav, které se snaží vyrovnat s důsledky událostí z předchozí části. Hlavními protagonisty jsou mladý hrdina, jehož cesta za poznáním a dobrodružstvím se komplikuje v důsledku magických sil a intrik, a jeho společníci, kteří čelí vlastním výzvám a dilematům. Hlavními tématy jsou přátelství, odvaha, a konflikt mezi dobrem a zlem. Postavy se musí rozhodovat mezi osobními ambicemi a loajalitou k sobě navzájem, zatímco se snaží odhalit tajemství Modrého ohně, mocného a nebezpečného elementu, který ovlivňuje jejich svět. Kniha se vyznačuje bohatým světem, detailními popisy a komplexními vztahy mezi postavami, které se vyvíjejí v průběhu příběhu. Čtenáři mohou očekávat hluboké prozkoumání morálních dilemat a emocionálních konfliktů, které postavy procházejí, a zároveň se ponořit do fascinujícího prostředí plného magie a dobrodružství.
Kroniky 3. Draci jarního úsvitu
- 440 stránek
- 16 hodin čtení
3. díl série: DragonLance – Kroniky (celkově 3. kniha celé ságy). Draci. Bájná stvoření z legend. Pohádky, které se vyprávějí dětem. Ale ted se draci vrátili na Krynn. Hrůzy války a ničení zachvátily zemi.S příchodem jara však přichází i naděje. Hrdinové, konečně vyzbrojeni dračími kopími, vedou lid do poslední zoufalé bitvy proti drakům. Rytíř a barbarský bojovník, válečník a půlelf, trpaslík a šotek, a také čaroděj s temnotou v duši; ti všichni musejí překonat vlastní pochyby a vzájemné sváry, jinak nemají naději, že porazí… Takhisis, Královnu Temnot.
Sprawl, kniha 3. Vstupte do Gibsonova jedinečného světa – lyrického i mechanického, erotického i plného násilí, střízlivého i vzrušivého – v němž mnohonárodní společnosti a desperáti vybavení nejmodernější technologií soupeří v boji o moc a cestují do počítači generovaného vesmíru zvaného kybersvět. Do tohoto světa přichází Mona, mladá dívka s temnou minulostí a nejistou budoucností, jejíž život se ocitá ve střetu se světově slavnou hvězdou senzonetu Angie Mitchellovou. Od dětství se Angie uměla dostat do kybersvěta bez počítače. Z nitra kybersvěta řídí únos přízračná entita, která vytváří plány pro Monu, Angie a veškeré lidstvo, plány, které nelze nijak kontrolovat a ani poznat. A za zápletkou probleskuje stínová Yakuza, mocné japonské podsvětí, jehož vládci nelítostně manipulují lidmi a událostmi tak, aby vyhovovaly jejich záměrům… anebo si to alespoň myslí.
3. díl série: DragonLance – Legendy (celkově 6. kniha) Raistlin přivolává kouzlo, za které tak draze zaplatil. Portál se mu otevírá… V tu chvíli však jeho bratr Karamon uvedl do chodu magický časostroj. Obě magická pole se prolnou a posunou. Karamon a šotek Tasslehoff se dostávají na podivné místo v podivném čase, kde učiní ten nejhroznější objev. A Raistlin vstoupí do Propasti, připravený na souboj se svým příšerným nepřítelem – Takhisis, Královnou Temnot.
Tato první kniha obdivuhodného příběhu nás přivádí do blízké budoucnosti, kdy hrozí celé Zemi světová konspirace nejvyššího stupně pro příslib mnohem exkluzivnějšího místa - Jinozemě, kde se jakákoliv fantasie může stát skutečností, ovládaná nejbohatšími a nejbezohlednějšími lidmi, kteří si říkají Bratrstvo Grálu. Jinozemě. Je opředena rouškou tajemství a stala se domovem pro ty nejdivočejší sny a temné noční můry. Spolykala už neuvěřitelné množství peněz. Na jejím vzniku se podílely největší mozky posledních dvou generací. A z nějakého důvodu si tento výtvor žádá neobvyklou daň v podobě dětí. Jen několik málo jedinců si uvědomuje rostoucí nebezpečí. A ještě méně jich je ochotno nebo schopno vydat se do této nebezpečné a svůdné říše. Ale každá doba má své hrdiny, a neobvyklé časy si žádají neobvyklé šampiony.
Dungeons & Dragons. Penhaligon 1. Ztracený meč
- 311 stránek
- 11 hodin čtení
V Arianu, Říši Oblohy, lidé, elfové i trpaslíci bojují o kontrolu nad drahocennou vodou – překonávajíce vzdálenosti ve svém světě pomocí elfské magie nebo na zádech obrovských draků. Ale brzy je struktura tohoto křehkého světa narušena působením velikého magického tlaku. Nájemný vrah je najat, aby zabil královského prince – a to králem samotným. Trpaslík zamýšlí změnit víru svého lidu a vést ho do rebelie. A temný čaroděj usiluje o uskutečnění svého plánu na ovládnutí celého Arianu – plánu, jehož dosah přesahuje Říši Oblohy a míří až do samotné Brány smrti. Před dávnými věky mágové, nemající ve své moci sobě rovné, rozdělili svět do čtyř říší – říše Oblohy, Kamene, Ohně a Vody – a pak zmizeli. Po čase se mágové naučili pracovat s kouzelnými formulemi, které však platily pouze v říši, kde žili, a ostatní magie upadla v zapomenutí. V současné době je pouze několik těch, kdo přežili Labyrint a prošli Branou smrti, kteří vědí o existenci všech čtyř říší – i když ještě nerozluštili tajemství jejich rozděleného světa…
Virtuální světlo
- 334 stránek
- 12 hodin čtení
Vítejte v NoCalu a SoCalu, v roce 2005, v sesterských státech Severní a jižní Kalifornie. Národy i společnosti jsou rozdělené seismickými otřesy, bohatstvím a mocí… Lidmi zmítá strach, násilí a vykořisťování. Století přišlo a odešlo a nechalo za sebou ruiny opotřebované moderní éry a prvních chaotických náznaků nového paradigmatu. V Tokiu vyrůstá z trosek po superzemětřesení Godzilla nové město. V San Francisku pan Yamazaki, japonský student antropologie, vyšetřuje hlubší význam pradávné komunity, vytvořené kolem nepoužívaného mostu přes záliv. Mezitím se v Los Angeles Berry Rydell pokouší nějak uživit. Pro bývalého poldu z Tennessee to není nic jednoduchého – nyní, když se televizní společnost rozhodla neuvádět jednu epizodu Policajtů v nesnázích, ve které měl být hlavním aktérem, rozhodne se po nevydařené kariéře v policejním okrsku v Knoxvillu podepsat smlouvu v bezpečnostní ochraně společnosti IntenSecure, kde řídí šestikolý hotspur hussar… Napínavé čtení, odvážný pohled a grafická intenzita Virtuálního světa je provokativní a nezapomenutelný portrét života na začátku dvacátého prvního století.
Temná vize počítačových kovbojů, biologicky zdokonalených vojáků štěstí a hi-techových jedinců vyřazených z normálního života získala Williamu Gibsonovi nebývalou chválu. Obsahem této sbírky jsou jeho nejlepší povídky a příběhy z oblasti fikce. Jsou kritické, nemilosrdné, vášnivé. Mají Gibsonův nezaměnitelný punc.
Kočky mizejí… Co se s nimi stalo? A proč jejich zmizení vyvolalo v Mereklaru takovou paniku? Krásná šlechtična prosí Raistlina, Karamona a jejich společníka, šotka Earwiga Páčidlo, aby kočky našli. Ale co začíná jako bezvýznamná záhada, se promění v neblahé zlo, když je jeden z vážených městkých občanů zavražděn… něčím, co vypadá jako obrovská kočkovitá šelma! Pradávná legenda a tři magické zářící linky dovedou dvojčata k pravdě – a k setkání se smrtícím nepřítelem. Za Noci Oka má Raistlin ovládnout ohromnou magickou sílu. Bude ji potřebovat. Autor Kevin Stein popisuje dobrodružství populárních dvojčat pět let před začátkem Kronik, první trilogie DragonLance, bestsellerové ságy, jíž se po celém světě prodalo přes pět milionů výtisků.