Ostrov času
- 112 stránek
- 4 hodiny čtení
Raymond A. Montgomery byl především učitelem a pedagogem, který zasvětil svůj život vzdělávání. Je známý jako tvůrce a autor klasické série interaktivních dětských knih "Vyber si vlastní dobrodružství". Tato série inspirovala generace mladých čtenářů a umožnila jim stát se aktivními účastníky příběhů. Jeho odkaz žije dál skrze poutavé příběhy, které podporují fantazii a rozhodovací schopnosti.






Dobrodružný příběh z Japonska z prostředí starodávného způsobu boje aikido. Kniha má 29 možných ukončení závisejících na rozhodování čtenáře v klíčových situacích. Přijel jste do Japonska poznat mistrovství starodávného způsobu boje aikido. Jednoho dne Vás vaše přítelkyně Nada zavolá do své školy. Řekne Vám o tom, že je pronásledována hroznou kletbou, která začala toho dne, kdy jí byl poštou doručen meč a nyní tato kletba přejde i na Vás. Abyste se oba zachránili, musíte odhalit tajemství síly ukryté v meči. Ale jak? Jestliže se rozhodnete pátrat po osobě, která meč poslala, otevřete knihu na straně 78. Jestliže se rozhodnete vrátit zpět do minulosti a vypátrat meč tam, otevřete knihu na straně 17. Vyvarujte se však ninjova hněvu! Mohl byste být namotán na hřídel a utopen ve strašidelné studni, nebo by Vám nějaký umrlec mohl setnout hlavu. Mohl byste však také zrušit přísahu pomsty, která rozpoutala zlo na tisíc let. Co se odehraje v příběhu dál? To vše závisí na Vašem rozhodnutí. Jak příběh skončí? To můžete zjistit jen Vy sám. Nejlepší na tom je skutečnost, že můžete příběh číst stále a stále, dokud se Vám nepodaří získat ne jeden, ale mnoho neuvěřitelných, dobrodružných zážitků!
This large print edition is designed specifically for middle readers, providing an accessible format that enhances reading comfort. It focuses on engaging narratives suitable for younger audiences, encouraging literacy and a love for reading. The content is tailored to captivate and challenge middle-grade readers, making it an excellent choice for both independent reading and educational settings.
An adventure story featuring a dog that disappears into an abandoned, possibly haunted, house. The reader makes choices throughout the story which will determine the outcome.
You and Carlos are on an expedition to the world's highest mountains in the remote kingdom of Nepal to search for the Yeti, otherwise known as the Abominable Snowman.
Ein 1000-Gefahren-Abenteuer auf Englisch! Der Leser ist der Held der Geschichte und will das Verschwinden seines Urgroßvaters Red Olsen aufklären und beweisen, dass er der Entdecker der Insel Skaglemere ist. Nur wenn auf jeder Seite die richtige Entscheidung getroffen wird, sind die gefährlichen Abenteuer zu überstehen.
The reader is an apprentice crew member aboard the Baruna, a space transport ship. But after three months, the first mate leads a mutiny and forces the captain onto a shuttlecraft. The reader must decide which group to join.
This unique book puts you in control of the story, filled with dangers, choices, and adventures. Your decisions can lead to various outcomes, including disaster or fame. You can always go back to change your choices. Enter the enchanting world of Atlantis and shape your own destiny! Good luck!
DOES THE RACE FOREVER IN AFRICA SPELL THE BEGINNING OF YOUR FAME AS A YOUNG RACE CAR DRIVER, OR THE END OF YOUR CAREER? As soon as you could see over the steering wheel of an SUV, your father began teaching you about cars and driving. He is a former racecar driver himself. You have planned this trip to Africa for months but at the last minute your dad has to cancel. You are on in Africa on your own, facing some of the toughest driving conditions in the world. And some of the most unscrupulous competitors... This rally is special, Reupleau the race organizer tells you. There are actually two races. One tests speed over fast roads in race -prepared cars. The other is a rough road race. Speed counts too, but you will be driving off-road vehicles. If you decide to drive the speed race as your first race, turn to page 4. If you choose to drive the rough road race first turn to page 67. YOU choose what happens next!
By making a series of choices, the reader decides how to find and save his wealthy Uncle Morgan after he mysteriously disappears from his mansion.