Knihobot

Simeona Hošková

    Simeona Hošková
    Mladá kresba
    Eliáš: Sklo, obrazy, kresby
    Známková tvorba 1990 - 2011. Stamp design 1990 - 2011
    Současná česká grafika
    Jiří Altmann. Osobnost a tvorba
    Jiří Anderle. Kresba, grafika, malba a sbírka kmenového umění Afriky
    • Jiří Anderle se nám svým dosavadním dílem jeví jako uvědomělý člověk 20. století, jako článek řetězu v kulturně historickém vývoji evropského umění. Proto také není obtížné předpovědět jeho další vývoj. Tématem mu vždy bude člověk se svým duchovním světem a životní situací. Jeho specifické nadání a nevšední, strhující obrazotvornost nás budou znovu a znovu udivovat.

      Jiří Anderle. Kresba, grafika, malba a sbírka kmenového umění Afriky
    • Katalog výstavy Současná česká grafika uspořádané v roce 1989 Svazem českých výtvarných umělců ve spolupráci s Národní galerií v Praze ve výstavních síních Mánes.

      Současná česká grafika
    • Kniha Vám přináší komplexně zpracované dílo – kresby Oldřicha Kulhánka, řazené do jednotlivých kapitol, které mají chronologickou posloupnost od vydání 1. poštovní známky v roce 1990 do současnosti. Každá kresba námětu známky bude mít svou samostatnou kapitolu, ve které naleznete kromě překrásné kresby též liniovou rozkresbu Miloše Ondráčka, návrh razítka a kresby na FDC mistra O. Kulhánka a taktéž vyobrazení samotné poštovní známky. Každá kapitola bude opatřena textem, jež Vám přiblíží osobnost z poštovní známky. Texty ke kapitolám připravuje Prof. MUDr. Josef Koutecký. Kniha bude vytištěna na luxusním papíře a uspokojí nejen ty, kteří obdivují grafická díla a kresby autora, ale jistě i všechny sběratele a čtenáře se zájmem o současnou grafiku a poštovní známky.

      Známková tvorba 1990 - 2011. Stamp design 1990 - 2011
    • Svazek Mladá kresba navazuje na publikaci Luboše Hlaváčka Současná kresba (Odeon, 1976). L. Hlaváček ve své knížce kresbu charakterizoval jako výtvarný žánr sui generis, nadaný vlastními estetickými hodnotami, ale víceméně pracovně závislý na hlavní umělcově profesi. S. Hošková tuto koncepci přijímá. Upozorňuje však, že u mnoha mladších autorů se objevuje jistý funkční i významový posun, jehož výsledkem je často pojetí pojetí kresby jako definitivního, svébytného díla. Tento jev se odráží v technice a stylu kresby, jež se zřetelně sbližují s malbou a grafikou, a projevuje se i v její společenské funkci: kresba přestává být soukromou záležitostí autora a aspiruje na všestrannější komunikaci s publikem. Přes svůj mnohdy velmi průbojný a experimentální ráz neztrácí mladá česká kresba kontinuitu s tradicí a ve svých nejlepších dílech obohacuje široké spektrum naší soudobé výtvarné kultury.

      Mladá kresba