Tento autor proslul svými poutavými vyprávěními, která se často zabývají historickými a duchovními tématy. Jeho rozsáhlé dílo, zahrnující desítky knih, zkoumá lidskou víru, odvahu a střetnutí civilizací. S precizním jazykem a hlubokým porozuměním lidské povaze vtahuje čtenáře do dramatických událostí a plamenných přesvědčení. Jeho styl je charakteristický svou schopností oživit minulost a nabídnout nadčasové pohledy na duchovní hledání.
V románovém životopise Františka Xaverského pro mládež i dospělé autor plasticky přibližuje nejen reálie světcovy doby (Portugalsko čestných křesťanů i křesťanských farizeů; místní náboženství s dušemi zkorumpovanými i dušemi žíznícími po živém Bohu; nesnáze, které v plnosti mohl František přemostit až mysticky v Božím Srdci), ale zejména osobnost Františka, který zakotven v Bohu se stal milovaným přítelem těch, ke kterým byl poslán.
Jako svatému Pavlovi pád z koně, svatému Ignáci rázem změnila život rána z děla. Co by se stalo, kdyby se Ignác s dělostřelcem, který ránu vystřelil, setkal? Louis de Wohl ve fiktivním příběhu, jak Ignác změní život tomu, kdo ho zranil, populárním způsobem pro mládež i dospělé představuje Ignácův vlastní životopis.
Strhující román o klíčové postavě biblických dějin.
Ryšavého chlapce krásného vzhledu si Bůh prostřednictvím proroka Samuela povolá od stáda, jež jako nejmladší z osmi bratrů pásl pro svého otce. Proslaví se, když jako mladíček porazí nepřemožitelného obra Goliáše. David ale neproslul jen uměním bojovat. Chce ve svém životě klást na první místo Boha. Není bez hříchu, ale umí se pokořit před Bohem, litovat svých provinění a kát se. Básník i bojovník. Soudce i vrah. Král i Boží služebník.
De Wohl se soustředí na podstatné. Dokonale dávkuje napětí a ovládá umění náhlého střihu. Lahůdka pro literární labužníky.
Autor má velký dar představovat světce jako lidi z masa a kostí, takže i velikán Tomáš Akvinský, nedostižný myslitel a mystik, se nám přiblíží jako člověk v procesu zrání, jako usilovný hledač pravdy. Navíc možná s překvapením zjistíme, že doba středověku nebyla ani černobílá ani temná, byla jen jinak náročná než je doba naše.
Tomáš Akvinský (1225–1274) prožívá svůj nedlouhý život v prostředí krutých poměrů italských zemí 13. století, na které měl velký vliv Fridrich II., exkomunikovaný císař a obdivovatel islámu. Ačkoli byl šlechtického původu, Tomáš zmařil vyhlídky svých blízkých na světskou kariéru tím, že vstoupil do žebravého Řádu bratří kazatelů. Dominikáni se vyznačovali evangelijní chudobou a hlásáním Božího slova. Tomáš byl nejprve vyslán studovat, byl i žákem sv. Alberta Velikého, ale záhy se stal sám jedním z nejvýznamnějších teologů své doby. Později byl prohlášen za učitele církve.
Podtitul: Život svatého Augustina.
Román známého beletristy nám přibližuje život svatého Augustina (354–430), velkého učitele církve a jednoho z nejpozoruhodnějších mužů všech dob. Autor vypráví příběh Augustinova přerodu z marnotratného, ctižádostivého mladíka v muže Božího, v duchovního spisovatele i teologa, jehož literární díla utvářela po staletí západní myšlení. Augustin díky Boží milosti zvítězil sám nad sebou, podobně jako později vítězil nad odpůrci církve.
Louis De Wohl dokázal oživit historické pozadí Augustinovy doby, bouřlivou atmosféru Římské říše v posledních dnech před jejím zánikem, přičemž do děje zakomponoval i jiné osobnosti, které měly na Augustina velký vliv: jeho statečnou matku Moniku, moudrého milánského biskupa Ambrože a mnoho dalších. Kniha Nepokojný plamen sleduje Augustinovo složité hledání i nalézání, jiskří napětím a nápady, čímž přesně vystihuje Augustinovu vášnivou povahu i jeho dramatické životní osudy.
Román sahající od života v palácích Římské říše až po neklidné Judsko, kde střet lásky a zrady, pomsty a výkupného sebedarování vrcholí Kristovým ukřižováním. Je to příběh nejdramatičtější popravy na světě, přičemž hlavní postavou je tentokrát jeden z jejích nejméně známých účastníků – voják Longin, který do boku Krista na kříži zabodl kopí.
Vynikající beletrista Louis de Wohl pokládal Longinovo kopí za své největší literární dílo.
Strhující příběh svaté Jany z Arku (1412–1431) je určen především starším dětem, ale s chutí si jej přečtou i dospělí.
Nenápadnou dívku Janu oslovil archanděl Michael a předal jí poslání postavit se do čela francouzské armády proti anglickým okupantům. Jana dosáhla fantastického vojenského úspěchu, získala francouzskému králi korunu, ale nakonec byla zrazena, nespravedlivě odsouzena a upálena na hranici. Nejde o legendu, její neuvěřitelný příběh je historicky bohatě zdokumentován; Jana z Arku byla roku 1920 svatořečena a prohlášena patronkou Francie.
Jakkoli jde o románové zpracování, autor léta pečlivě studoval historické prameny a je faktograficky věrný. Přitom nesleduje pouze vnější události, které Janu proslavily, ale všímá si její lásky k Bohu a k bližnímu, z níž všechny její odvážné činy pramení. Každý detail života podivuhodné dívky zní jako radostné svědectví o Boží milosti.
Život svaté Kateřiny Sienské.
Vyprávěním slavného romanopisce před námi jakoby ožívá Kateřina ze Sieny (1347–1380), jedna z nejpozoruhodnějších žen dějin církve. Byla dcerou prosperujícího barvíře ze Sieny a jeho ženy, předposlední z jejich pětadvaceti dětí. Když odmítla manželství a trvala na tom, že se zcela zasvětí Bohu, snažili se jí v tom všemožně zabránit. Kateřina ale zůstala neoblomná a v mladém věku vstoupila do třetího řádu sv. Dominika (nikoli však do kláštera).
Neměla žádné vzdělání, ale byla obdařena mimořádnou vlitou moudrostí od Boha a velkou láskou k Bohu i k lidem. Nejprve žila několik let v domě své rodiny a intenzivně se věnovala modlitbě, měla mnohé mystické zkušenosti. Později se kolem ní začal shromažďovat okruh jejích duchovních dětí, laiků i kněží. Její poslání postupně přesáhlo hranice rodného městečka: smiřovala válčící italské městské státy, burcovala vlažné církevní preláty i prosté věřící, dokonce se jí podařilo přimět papeže, aby se po létech vrátil z Avignonu do zpustlého Říma.
Spisy a dopisy, které diktovala, vynikají úžasnou duchovní vroucností, hloubkou a duchovní autoritou, jakou známe jenom z děl mystiků. Roku 1970 ji papež Pavel VI. jmenoval učitelkou církve a roku 1999 ji Jan Pavel II. prohlásil za spolupatronku Evropy.
Historický román napínavo vykresľuje životné osudy veľkého mysliteľa a teológa Tomáša Akvinského. Autor jeho postavu zobrazil na pozadí napätia medzi politickou a duchovnou mocou tým, že proti tomuto bojovníkovi ducha postavil Fridricha II. von Hohenstaufen – človeka posadnutého mocou a bez škrupúľ zneužívajúceho silu zbraní. V dramatickom života Tomáša Akvinského autor zachytáva veľké udalosti v jeho živote. Jeho vyhnanie Fridrichom z kláštora v Monte Casino, keď mal 15 rokov, cez dobrodružný útek zo zajatia v hrade Monte San Giovanni, štúdiá v Paríži a Kolíne, neskôr jeho rozsiahlu prednášateľskú činnosť v Paríži a Taliansku, až po jeho predčasnú smrť v štyridsiatom deviatom roku života... (mestská knižnica Bojnice)