Podoby profesní spolupráce ve škole
případové studie







případové studie
Knížka rozhovorů přibližuje vybrané pomáhající profese. Nabízí pohledy pomáhajících profesionálů na tyto profese, ale i jejich vhledy do pomáhání. Odkrývá podstatu pomáhajících profesí, předpoklady profesionálů pro vykonávání profesí i možnosti, jak se stát pomáhajícím profesionálem. Umožňuje tak pronikat pod povrch obsahu profesí i do vnitřního světa pomáhajících profesionálů.
Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.
Monografie shrnuje výsledky několikaletého zkoumání kurikulární problematiky, na němž se podílel značný počet odborníků z České republiky i ze zahraničí. V první části monografie se věnuje pozornost pojetí kurikula a jeho obsahové stránce, dále se sleduje průnik kurikula do školských dokumentů a inspirace se hledají také ve výzkumech amerických, německých a českých.
Pedagogické znalosti se stále více stávají nepostradatelnou součástí učitelovy profesionality. Jsou však důležité také pro kouče, kteří se jako manažeři nebo poradci uplatňují při vzdělávání a rozvoji osobnosti zaměstnanců. Publikace Pedagogické znalosti učitele / Teorie a praxe je příručkou, které mohou využít studenti učitelství (budoucí učitelé), vzdělavatelé těchto studentů, učitelé na různých typech a stupních škol, manažeři, poradci a lektoři ve vzdělávání dospělých.
Slovník pedagogické metodologie podává přehled a výklad nejdůležitějších termínů, které se používají v pedagogických výzkumech. Cílem je jednak poskytnout vysvětlení metodologických pojmů, jednak nabídnout i první informaci a též inspiraci pro případné další využití. Za jednotlivými hesly je vždy uvedena základní literatura, díky níž se čtenář, pokud bude mít zájem o hlubší a podrobnější studium, v tématu pohotově zorientuje