Knihobot

David Armine Howarth

    28. červenec 1912 – 2. červenec 1991

    David Armine Howarth byl britský historik a autor, jehož díla čerpají z jeho rozsáhlých praktických znalostí lodí a moře. Po válečné službě, během níž se zapojil do operací jako Shetland Bus, využil své zkušenosti k vytvoření poutavých historických děl. Jeho psaní se vyznačuje hlubokým porozuměním námořním tématům a odvážnému vyprávění. Prostřednictvím svých knih čtenářům přibližuje nejen historii, ale i lidské osudy v ní.

    David Armine Howarth
    Waterloo - A Near Run Thing
    The Shetland Bus
    Každý umírá sám
    Den invaze
    Každý umírá sám: Mrazivým severem za svobodou
    Den D očima přímých účastníků
    • David Howarth v knize Den D předkládá přímá svědectví amerických výsadkářů, britských inženýrů, francouzských civilistů či německých vojáků; vrací tak k životu ohromující příběh dramatických událostí ze 6. červa 1944. Kniha je jedinečným historickým svědectvím z úst mužů, kteří se stali přímými účastníky prvního dne bitvy v Normandii. Nepředkládá čtenářům pouze všeobecně známá fakta, ale celé spektrum osobních zkušeností účastníků Dne D, pokouší se vylíčit průběh bojů mezi výsadkáři a německými vojáky na normanském venkově, trýzeň těch, co se poprvé ocitli pod přímou palbou, utrpení na invazních plážích, šok německé obrany a všechen ten bitevní chaos, děs a euforii. Vzniká tak pozoruhodná mozaika, v níž se prolínají ty nejosobnější prožitky a zkušenosti s jednou z nejvýznamnějších historických událostí druhé světové války. David Howarth byl za druhé světové války válečným dopisovatelem BBC. Psát začal v roce 1951 a uznání si vydobyl například knihami We Die Alone, Trafalgar, The Voyage of the Armada a Waterloo: A Near Run Thing. Zemřel roku 1991.

      Den D očima přímých účastníků
    • Jedna ze zásadních knih o umění špionáže a přežití. Strhující vyprávění o lidské odvaze a houževnatosti, s jejichž pomocí je možné zdolat všechny překážky. Napínavý příběh podle skutečných událostí, který se odehrál za druhé světové války v severní části okupovaného Norska. Roku 1943 sem byla z Anglie vyslána loď se čtyřčlennou skupinou norských odbojářů, kteří měli plnit zpravodajské a diverzní úkoly. V důsledku zrady se však o nich Němci dozvěděli, zaútočili na ně a posádku lodi i odbojáře pobili nebo zajali. Uniknout se podařilo jedinému muži, mladíkovi Janu Baalsrudovi, který ale skončil ve zcela neznámém prostředí bez vybavení, výzbroje, jídla, a dokonce bez jedné boty. Potřeboval se co nejrychleji dostat do sousedního Švédska, v cestě mu však stáli nejen nepřátelští vojáci, ale i nástrahy divoké severské přírody, a kdyby nebylo obětavé pomoci obyčejných obyvatel těchto odlehlých končin, byl by s ním brzy konec. Kniha původně vyšla v roce 1955, od té doby se dočkala mnoha vydání a nedávno nového v prestižním nakladatelství Canongate Press. O aktuálnosti titulu svědčí nová předmluva od Andyho McNaba, spisovatele a především bývalého vojáka, který bojoval v přední linii ve válce v Zálivu. V češtině kniha vychází poprvé.

      Každý umírá sám: Mrazivým severem za svobodou
    • Invazi anglo-amerických vojsk do Normandie považoval sám Churchill za nejsložitější a nejobtížnější operaci v dějinách. Autor zachycuje v knize její průběh v zážitcích mužů, které vybral v počtu asi třiceti tak, aby jejich osudy poskytly o ní pokud možno nejúplnější představu. Z líčení je patrno, že v přípravách invaze hrála nejdůležitější úlohu britská diplomacie a především Winston Churchill.

      Den invaze
    • A WWII Epic of Escape, Survival and Adventure The occupation of Western Europe and Scandinavia in the spring of 1940 crippled Britain's ability to gather intelligence information. After the Germans invaded Norway, many Norwegians knew that small boats were constantly sailing from the Shetland Islands to land weapons, supplies, and agents and to rescue refugees. In The Shetland Bus, David Howarth, who was second in command of the Shetland base, recounts the hundreds of trips made by fishing boats in the dark of Arctic winter to resist the Nazi onslaught. For the Norwegians who remained in Norway, The Shetland Bus fortified them both physically and spiritually. Nothing but war would have made seamen attempt such dangerous journeys. Some stretched two thousand miles in length and lasted as long as three weeks in boats only fifty to seventy-five feet long. Fishing boats crossing the North Sea were sometimes attacked and sunk in minutes, hundreds of miles from a friendly ship or shore. Their crews had no hope of being saved. But to "take the Shetland Bus" meant escape when capture became the only other option. The Shetland Bus is the amazing true-life account of storms, attacks, danger, and the heroic efforts of brave men.

      The Shetland Bus
    • Waterloo - A Near Run Thing

      • 192 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,2(18)Ohodnotit

      'Vivid, violent, almost impossible to put down unfinished, this is a particularly welcome reprint of a masterpiece' The Good Book Guide

      Waterloo - A Near Run Thing
    • Waterloo

      • 32 stránek
      • 2 hodiny čtení
      3,9(13)Ohodnotit

      See below for more languages available in this title The Battle of Waterloo was one of the great British victories. This guide to the battlefield was written by one of the greatest experts on the Battle. This fascinating guide takes you around the battlefield, with descriptions of the piont of the battle fought there; it describes the situation before and after the battle; it looks at the weaponry - all supported by a detailed battle plan. Look out for more Pitkin Guides on the very best of British and European history, heritage and travel. French German Flemish Spanish Italian

      Waterloo
    • A Brief History of British Sea Power

      • 384 stránek
      • 14 hodin čtení
      3,6(16)Ohodnotit

      The British did not take to water like ducks, for centuries doing little but cling to coastal waters. The Romans and Vikings knocked spots of us as seamen, and the English upper classes saw seafaring as mercantile and beneath them. Britain's success at sea began with Elizabeth I and the defeat of the Armada, thanks to superior gunnery and seamanship. Elizabeth employed practical seamen like Hawkins and Drake - and they repaid her trust. Howarth reconstructs the expansion of trade routes and the great 18th - century days of the line of battle ships. With Napoleon's fall, the British were free to expand, and their prestige rose so high that sea warfare almost ceased as British ships patrolled the oceans. In the 20th century, the British navy was twice as big as any other. Full of anecdote, erudition and humour, this is a classic account.

      A Brief History of British Sea Power
    • The unlikely beginnings of the East India Company—from Tudor origins and rivalry with the superior Dutch—to laying the groundwork for future British expansion

      Adventurers