Literatura pro 1. ročník středních škol : zkrácená verze: Učebnice
- 88 stránek
- 4 hodiny čtení





Zkrácená verze pracovního sešitu pro 1. ročník SŠ je přizpůsobena hodinové dotaci českého jazyka na středních odborných školách. Rozvíjí a procvičuje teoretické znalosti z učebnice a podporuje dovednosti a klíčové kompetence. Struktura sešitu odpovídá učebnici, což usnadňuje práci. Každý tematický celek obsahuje opakovací kapitolu pro prohloubení a testování znalostí studentů. Pracovní sešit je zpracován podle RVP pro střední odborné a gymnaziální vzdělávání, přičemž je vhodnější pro odborné školy. Obsahuje šest tematických celků, které pokrývají vývoj české a světové literatury do konce 18. století. Novinkou jsou kapitoly Opakování, které zahrnují přípravu k maturitní zkoušce a pracovní listy pro ústní část zkoušky. I když je rozsah zredukován, zahrnuje všechny klíčové autory a díla. Sešit obsahuje cvičení pro individuální i skupinovou práci a náměty pro projekty. Odkazuje na audio ukázky na CD, které se využívají v cvičeních. Některé úkoly se zaměřují na jazykový materiál a rozvíjejí komunikační dovednosti. Cvičení podporují práci s informačními zdroji a připravují studenty na tvorbu vlastních prací. Většina cvičení je určena k přímému vypracování do sešitu, což šetří čas studentům i pedagogům. Sešit má doložku MŠMT.
Tato učebnice je součástí ucelené sady učebních materiálů pro výuku ve vzdělávacích oblastech Estetické vzdělávání a Vzdělávání a komunikace v českém jazyce. Sada se skládá z učebnice, pracovního sešitu, multimediálního nosiče s ukázkami z literárních děl a metodiky pro učitele. Učebnice a pracovní sešit jsou určeny pro všechny studenty středních škol. Multimediální nosič a metodika jsou určeny pro učitele středních škol. Zcela nová koncepce, která se zaměřuje nejen na učivo literatury, ale také na dějiny umění a dějiny obecně. Učebnice i pracovní sešit je zaměřen nejen na získání znalostí, ale hlavně na rozvoj dovedností, klíčových kompetencí a očekávaných výstupů dle RVP. Dále je značně podporován průnik do ostatních předmětů v rámci tzv. mezipředmětových vztahů. Materiál je koncipován tak, aby připravil studenty na nový model maturitních zkoušek platný od školního roku 2009/2010. Sada je zpracována plně dle RVP středního odborného vzdělávání s přesahem do gymnaziálního vzdělávání.