Knihobot

Jaroslav Jirásek

    13. březen 1926
    Rozvinutá socialistická společnost
    Proti všem
    Mezi proudy 1
    Strategie : umění podnikatelských vítězství
    Benchmarking a konkurenční zpravodajství
    Transformační řízení
    • 2014

      Sborník profilů úspěšných českých manažerů, který navazuje na předchozí úspěšné publikace, vychází při příležitosti 20. výročí soutěže Manažer roku. Z mnoha úspěšných manažerů vybrali autoři publikace jednak nejúspěšnější manažery-podnikatele soutěže Manažer roku z let 2007–2012, jednak manažery, kteří byli přijati do Síně slávy a významně se během minulých 20 let zasloužili o rozvoj českého managementu.

      Manažeři se lvíčkem: Jak řídí úspěšní ...
    • 2011

      Management budoucnosti

      • 204 stránek
      • 8 hodin čtení

      Vezmeme-li v úvahu téměř milion živnostníků a vedoucí malých, středních a velkých podniků, představuji ti, kteří přímo řídí, asi jeden a půl milionu lidí, což je zhruba jedna sedmina obyvatel České republiky. Je to velké číslo, ale také velká odpovědnost, vyžadující nemalé znalosti a dovednosti. Jako konkrétní pomoc manažerům vydává nakladatelství Professional Publishing knihu jedné z našich největších osobností managementu prof. Jaroslava A. Jiráska "Management budoucnosti (řízení z prvního sledu)". Autor do knihy, určené k přemýšlení, vtělil své mnohaleté zkušenosti z oblasti řízení. V knize spojuje minulost se současností a ukazuje směry, kudy se ubírá nebo bude ubírat management budoucnosti. Osmnáct kapitol pojednává o různých aspektech managementu (konkurenčnost, podniková strategie, inovace, společnost znalostí, jakost, marketing, cena, náklady, Corporate Governance, korupce, organizace podniku, lidé v podniku atd.) a přináší mnoho podnětů a zkušeností pro ty, kteří chtějí lépe řídit. Zvláště v dnešní, globalizované společnosti, je komplexní myšlení o souvislostech managementu nejen potřebné, ale přímo nezbytné.

      Management budoucnosti
    • 2007

      Kniha je plná nejnovějších poznatků o moderním managementu. Benchmarking, byl už několikrát popsán, ale zde je poprvé začleněn do kontextu s konkurenčním zpravodajstvím a tím nabývá své pravé identity. Konkurence dnes tlačí na každého a vyznat se v ní, obstát, to je pravidlo přežití pro každého. Tato kniha ukazuje mnohem víc: Jak obstát mezi předáky soudobého podnikání. Jak významný je transformační proces přechodu od průmyslové ekonomiky ke znalostní. Toto pokračování nesmírně povyšuje význam této nevelké tvůrčí práce. Budete-li číst po kapitolách, povede vás kniha po cestách hodnocení konkurence, jak se s ní srovnat, jak se v ní pohybovat a jak přes zesilující konkurenci vítězit na trhu.

      Benchmarking a konkurenční zpravodajství
    • 2006

      Efektivní podnikatelské řízení (business management) stále tvoří základní prvek rozvoje ekonomiky, potažmo jednotlivých podnikatelských jednotek (států, korporací, firem). V současné situaci, kdy všechno se mění rychleji než dřív a spěje buď ke svému zániku či k dalšímu období nových a nových změn ve snaze udržet se v pádícím rychlíku ekonomiky (který sice jede k cíli, ale drtivá většina jeho pasažérů ani netuší, kde a jaký cíl to je), je strategické řízení sice obtížnou, ale téměř jedinou cestou k úspěchu. Mnozí se snaží zastavit čas, ale dosáhnou pouze toho, že vlak jim ujíždí; budoucnost je už přítomností s okovy minulosti.

      Agenda příštích let
    • 2004

      Souboj mozků v řízení

      • 169 stránek
      • 6 hodin čtení

      Kniha vás vyzbrojí nástroji na zvyšování výkonnosti ve vaší firmě. Srovná evropský přístup v řízení s japonským a americkým. Žijeme v době, kdy je vrcholný výkon nutným minimem pro úspěch v podnikání. Úspěch podniku spočívá v jeho stálém zvyšování výkonnosti. Lze ale zvyšovat výkonnost do nekonečna? Je stálé zvyšování výkonnosti podniků pro společnost přínosem? Jaký výkon odvádí vrcholoví manažeři podniku? Autor s neohroženou upřímností mluví o axiomech podnikové výkonnosti a růstu. "Zamysleme se, zda je význam růstu pro všechny společnosti stejný. Vždyť se někdy růst stává až obtížným a převrací se ve svůj opak. Zejména americká a západoevropská koncepce růstu potřebuje umělé povzbuzování. Ekonomika vábí k přejídání a zároveň se žehrá na obezitu." Autor si pokládá kritické otázky nad efektivitou norem jakosti v novodobé výrobě. "Většina českých podniků má certifikáty ISO. Vzhledem k rozsahu výroby máme víc certifikátů než Spojené státy nebo Japonsko. Klade se otázka: máme proto i vyšší jakost? Snadný výdělek certifikačních firem vedl k jejich přemnožení: je jich u nás pětkrát více než ve velkém sousedním Německu." Autor vnímá výkonnost podniků v kontextu celé společnosti.

      Souboj mozků v řízení
    • 2002

      Kniha nejen bilancuje jednotlivé vývojové etapy strategického myšlení a řízení, ale která díky mimořádným autorovým znalostem přináší českým manažerům zcela nové pohledy na terotii a praxi moderní strategie

      Strategie : umění podnikatelských vítězství
    • 2002