Knihobot

Doug Lemov

    Doug Lemov je americký autor a pedagog. Zabývá se metodami výuky a rozvojem učitelských dovedností s cílem zlepšit výsledky studentů. Jeho práce se zaměřuje na praktické strategie, které mohou učitelé okamžitě aplikovat ve třídě, a klade důraz na přesnost, jasnost a efektivitu v pedagogickém přístupu.

    Reconnect: Building School Culture for Meaning, Purpose, and Belonging
    Teach Like a Champion 2.0
    Teach Like a Champion Field Guide 3.0: A Practical Resource to Make The 63 Techniques Your Own
    Teach Like a Champion 3.0
    The Coach's Guide to Teaching
    Uč jako šampion 3.0
    • Uč jako šampion 3.0

      • 488 stránek
      • 18 hodin čtení

      Uč jako šampion 3.0 je rozšířené a aktualizované vydání vysoce ceněné studie o učitelském řemesle od Douga Lemova, které má již přes milion prodaných výtisků v různých jazycích. Objasňuje, jak na kontrolu porozumění, jak zvyšovat akademická očekávání a poměr kognitivní prácežáků, jak motivovat a zapojovat žáky, zlepšovat diskuse, podporovat důvěru, respekt a také předvídat, kdy je nutné usměrnit chování žáků tak, aby bylo pozitivní a produktivní. Lemov a jeho tým čerpali jednak z mnoha hodin strávených pozorováním výuky excelentních učitelů, tak z výzkumu kognitivních věd – na základě toho sestavili soubor 63 technik, které učitelům pomáhají ujasnit si, jakým způsobem při výuce postupovat a umožňují žákům dosahovat vynikajících výsledků. Publikaci ocení začínající, zkušení i budoucí učitelé a lídři škol. „Předpo­kládám, že v mnoha případech může tato kniha popisovat věci, které již znáte a děláte. To je skvělé, a v takovém případě je mým cílem pomoci vám, abyste se v nich ještě zlepšili a možná viděli užitečné aplikace a varianty, o kterých jste neuvažovali,“ píše Lemov. Knihu doprovází videa (s českými titulky) pořízená během reálných hodin ve školách. Kniha od učitelů pro učitele „Realita výuky je taková, že často musíme ze strany žáků řešit neochotu, odpor, naučenou bezmocnost, nebo dokonce výslovné odmítání. Někteří to vzdávají i u úkolů, které nám připadají jednoduché. Položíte otázku a odpověď je velmi rychlá: „Nevím.“ Jiní možná vůbec nebudou ochotni to zkusit. Zeptáte se a hned zazní: „Nevím.“ A ať už si to uvědomují, nebo ne, pokud série odpovědí nevím přetrvává, vytváří si snadný únik, protože v mnoha případech učitelé nevědí, jak na nevím reagovat – a platí to stonásobně, je-li proneseno tónem, který dává najevo, že už vám to snad řekli jasně. Když učitelé nevědí, jak na to reagovat, nechají takové žáky po zbytek hodiny na pokoji. Nebo po zbytek týdne. Nebo po zbytek školního roku. Je to příklad paradoxu náplasti.“ „Uč jako šampion 3.0 má za cíl připravit vás na nejnáročnější chvíle ve školách, kdy přestáváte věřit, že je vůbec možné uspět a stejně tak na nejšťastnější okamžiky, které vás budou motivovat a díky nimž je učitelství nejlepší práce na světě. A o těžkých chvílích se píše jen v málo knihách.“

      Uč jako šampion 3.0
    • The Coach's Guide to Teaching

      • 423 stránek
      • 15 hodin čtení
      4,8(19)Ohodnotit

      The best-selling author of Teach Like a Champion and Reading Reconsidered brings his considerable knowledge about the science of classroom teaching to the sports coaching world to create championship caliber coaches on the court and field.

      The Coach's Guide to Teaching
    • "Teach Like a Champion 3.0 is the revised, expanded, and up-to-date revision of Doug Lemov's study of the craft of teaching. Upon studying videos of high-performing teachers, Lemov distills their methods into concrete tangible actions for others to use and adapt. Many of the techniques he describes are now part of the lingua franca of teaching, but here Lemov adds the results of his last five years of study, including new depth and detail to existing techniques and the addition of more than ten new techniques. Through the techniques, Lemov explains how to Check for Understanding, raise academic expectations, increase the ratio of the cognitive work students o, motivate and engage students, make classrooms more writing-intensive, improve discussions, and anticipate when it is necessary to redirect student behavior so it is positive and productive. Int his edition, Lemov adds extensive discussions of the research connecting the techniques more explicitly to cognitive and social sciences. He also updates his discussion based on extensive reflections on issues in Diversity, Equity, and Inclusion. These additions will help teachers to be clear on the why and the how behind their teaching decisions." -- Back cover

      Teach Like a Champion 3.0
    • Create classroom excellence with this hands-on field guide to the TLAC techniques In Teach Like a Champion Field Guide 3.0, accomplished educators Doug Lemov, Sadie McCleary, Hannah Solomon and Erica Woolway deliver a practical and hands-on workbook to show educators how to practice the 63 teaching techniques presented in Teach Like a Champion 3.0, drive instruction, and develop teaching excellence The book offers video, tools, and engaging activities to guide the reader through each of the techniques, showing you how to apply them in the real world, both online and in-person. Readers will also learn to hone their craft with: Field-tested activities incorporating the lessons from Teach Like a Champion 3.0 Over 25 keystone videos, complete with analysis, from example classrooms and educators Strategies for creating the most vibrant classroom culture Insights on using video as a tool for professional development- especially for master teachers An advanced resource for teachers, professors, course creators, and anyone else who teaches material online or in-person, Teach Like a Champion Field Guide 3.0 create classrooms of rigor and excellence.

      Teach Like a Champion Field Guide 3.0: A Practical Resource to Make The 63 Techniques Your Own
    • Teach Like a Champion 2.0

      • 512 stránek
      • 18 hodin čtení
      4,2(1386)Ohodnotit

      One of the most influential teaching guides ever updated! Teach Like a Champion 2. 0 is a complete update to the international bestseller. This teaching guide is a must-have for new and experienced teachers alike.

      Teach Like a Champion 2.0
    • The book begins by defining an orderly school: a place that prizes learning and where students feel safe, successful, and known. The authors then make the case for why schools need to be orderly, along with establishing the cost for creating an orderly school and why it is so devastating for students, teachers, and society when schools are not orderly. The authors address common misconceptions about orderly schools--that, for example, making schools orderly will increase suspensions. The book will also address the Power of Prevention, which is always better than cure. They will outline how disruptions can be kept small, but also how to respond productively when larger things go wrong and how educators can socialize behavior change with fewer suspensions. The authors will also address the role of leadership in making schools institutions of teaching and learning in every regard. They'll give leaders tools to build consensus, understanding, and partnership with parents and communities. The authors will argue that without order in schools there will be far fewer people prepared to bring about social change but also fewer doctors, engineers and novelists and fewer happy and successful lives. The book seeks to disrupt the current backlash against order in school before it exacts a massive cost on the lives of citizens who most rely on schools to create access to opportunity and meritocracy.

      Reconnect: Building School Culture for Meaning, Purpose, and Belonging
    • From Goodreads: Teaching, Technology, and the 'New Normal' responds to the challenges presented in education as a result of the Coronavirus pandemic and guides educators and administrators through best practices to successfully engage students through online teaching. Written by Doug Lemov and Uncommon Schools expert contributors, the goal of the book is to provide timely, easy-to-implement strategies for thousands of educators who have been forced to pivot to online teaching. The book features approximately 100 pages that cover topics including developing classroom cultures online, how to combat online distractions, benefits and limitations of synchronous and asynchronous learning, verbal and visual norms and procedures, and how to utilize online platforms to maximize teaching opportunities

      Teaching in the Online Classroom
    • <!--[if gte mso 9]> <![endif]--> ***PLEASE NOTE, THIS EDITION IS CURRENTLY OUT OF PRINT. THERE IS A NEW EDITION AVAILABLE, TEACH LIKE A CHAMPION 2.0 . PLEASE SEE THE LINK FOR THAT PRODUCT ON THIS PAGE.***Teach Like a Champion offers effective teaching techniques to help teachers, especially those in their first few years, become champions in the classroom. These powerful techniques are concrete, specific, and are easy to put into action the very next day. Training activities at the end of each chapter help the reader further their understanding through reflection and application of the ideas to their own practice. Among the The print version includes a DVD of 25 video clips of teachers demonstrating the techniques in the classroom. E-book please note that details on how to access the content from the DVD may be found in the e-book Table of Contents. Please see the "How to Access DVD Contents" <!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE <![endif]--><!--[if gte mso 9]> <![endif]--><!--[if gte mso 10]> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {"Table Normal"; ""; 5.4pt 0in 5.4pt; %; "Calibri",sans-serif; } <![endif]-->

      Teach like a Champion : 49 Techniques that Put Students on the Path to College
    • Unterricht im digitalen Klassenzimmer

      So meistern Sie die neuen schulischen Herausforderungen

      Schulschließungen als Reaktion auf Covid-19 stellen eine beispiellose Bedrohung für die Bildung von Kindern dar. Bereits der erste Lockdown hat zu einem Wendepunkt hin zum Online-, bzw. Hybridunterricht geführt. Es besteht ein neuer Bedarf nach Hilfestellungen, mit denen die sonst persönlich anwesenden Pädagogen beim erfolgreichen Übergang zu einem engagierten Online-Unterricht für ihre Schüler unterstützt werden können. "Unterricht im digitalen Klassenzimmer" geht auf die Herausforderungen ein, die sich im Bildungswesen durch die Coronavirus-Pandemie ergeben haben. Doug Lemov und sein Team leiten Pädagogen mit Hilfe von in der Praxis gewährten Techniken an, Schüler erfolgreich im Online-Unterricht zu engagieren. Ziel des Buches ist es, zeitgemäße, einfach zu implementierende Strategien für Tausende von Pädagogen bereitzustellen, die gezwungen waren (und sind), sich auf den Online-Unterricht umzustellen. Behandelt werden Themen wie die Entwicklung von Online-Klassenkulturen, die Bekämpfung von Online-Ablenkungen, Vorteile und Grenzen des synchronen und asynchronen Lernens, verbale und visuelle Normen und Verfahren sowie die Nutzung von Online-Plattformen zur Maximierung der Lehrmöglichkeiten. Unterstützt werden die Erläuterungen im Buch durch Videos, die den Einsatz in der Praxis zeigen.

      Unterricht im digitalen Klassenzimmer
    • Kniha obsahuje 63 techník, ktoré pomáhajú učiteľom vytvárať v triede sústredenú a motivujúcu atmosféru, učiť a rozvíjať žiakov a študentov. Využijú ju všetci učitelia základných aj stredných škôl, ktorí nechcú len „odučiť učivo“, ale ktorých poslaním je nasmerovať svojich žiakov k úspechu v práci a v živote. Kniha vám pomôže najmä v týchto oblastiach: · plánovanie a príprava vyučovacej hodiny · manažment vyučovania: získavanie spätnej väzby, práca s otázkami · formovanie správania: motivácia a sústredenie študentov, práca s dôverou a budovanie vzťahu, intervenčné techniky · nastavenie štruktúry hodiny, tempo, práca s písaním a diskusiou Knihu je možné využívať vyhľadaním konkrétnej techniky, ktorá je vhodná na riešenie špecifickej situácie učiteľa. Prináša jednoduché postupy a návody, ako si môžu učitelia v náročných situáciách zachovať chladnú hlavu. Online rozhranie knihy tiež obsahuje viac ako sto videí z tried, situácie a ich riešenie.

      Ako skvele učiť