Knihobot

Max Van Manen

    Max van Manen je významný badatel v oblasti fenomenologické metodologie a pedagogiky. Jeho práce se zaměřuje na etické aspekty výzkumu a psaní, přičemž čerpá z hlubokého porozumění lidské zkušenosti. Vede doktorské semináře a pracuje na několika knihách, které dále rozvíjejí jeho myšlenky o fenomenologické praxi. Jeho přístup zdůrazňuje promyšlenou reflexi a etickou odpovědnost ve vzdělávání i výzkumu.

    Pedagogický takt. Když víme, jak jednat, i když nevíme, co dělat
    • V knize Pedagogický takt: Když víme, jak jednat, i když nevíme, co dělat Max van Manen zkoumá povahu vztahů mezi dospělými a dětmi. Na srozumitelných příkladech ukazuje, jak jednání učitelů, vychovatelů i rodičů závisí na citlivém porozumění, vstřícné pozornosti a tvořivé schopnostijednat bezprostředně, starostlivě i vhodně, a přibližuje tak pedagogické fenomény, které jsou jádrem dobré pedagogické praxe.

      Pedagogický takt. Když víme, jak jednat, i když nevíme, co dělat