A sprawling, complex tale of magic and destiny that won't disappoint its readers. This auspicious beginning for author Peter Orullian will have you looking forward to more.--Terry Brooks.
Peter Orullian Knihy
Peter Orullian vnáší do svého psaní bohaté zkušenosti z mezinárodních hudebních festivalů i z marketingového světa videoher. Jeho próza je známá svým jedinečným rytmem a atmosférou, která posluchače vtáhne do hlubokých, často neprobádaných témat. Autor zkoumá vztah mezi pamětí, identitou a kolektivním vědomím, přičemž často využívá hudební metafory k vykreslení složitých lidských emocí. Jeho debutový román je považován za odvážný krok v žánrové literatuře.



BASED ON THE HIT ALBUM BY PROGRESSIVE METAL GIANTS DREAM THEATER In a not so distant future, our world has returned to the ugliness of feudalism. Only this time, those in power control the servant class with the very thing that once inspired men to rise up and take back their lives--music. But it is not the music of old. That music is forgotten. No, this new music is engineered entirely by machines. This music suppresses that part of humanity which might be inspired. This music suppresses hope. But what is old will be made new again. In the village of Ravenskill lives a young man, Gabriel, who comes with a gift of power. A gift of music. As a human expression. Gabriel's brother, Arhys, leads a rebel militia that is trying to liberate the people. And he believes Gabriel's gift is the key; a key he hopes will help him keep a promise he made his wife on her deathbed. But the emperor and his son have different plans--to maintain control. Those plans may find an unlikely challenger in their own family. And the resulting conflict may yield lasting consequences. For them all. With music as a moving force, the choices each player must make will bring them to a shared moment of pain. And perhaps redemption.
Der vergessene Gott kehrt zurück – mit all seiner dunklen Macht! Der Vergessene kehrt zurück und seine Kreaturen aus dem Born gewinnen stetig an Macht. Tahn Junell und seinen Gefährten bleibt nichts anderes übrig, als sich zu trennen. Andernfalls würden sie niemals rechtzeitig ausreicheind Unterstützung für ihr Bündnis gegen den Vergessenen um sich versammeln können. Doch so kämpfen sie an verschiedenen Fronten, und der Vergessene zögert nicht, diese Schwäche auszunutzen. Zu spät erkennen Tahn und seine Freunde, dass sie nicht in jeder Schlacht siegreich sein können.