Knihobot

Břetislav Hofbauer

    Pionýrská práce v místě bydliště
    Pedagogika volného času
    Máj
    Pedagogika volného času
    Pedagogické ovlivňování volného času
    Děti, mládež a volný čas
    • Vývojové trendy a současné možnosti Volný čas je předmětem zájmu pracovníků řady pedagogických a sociálních profesí, protože představuje na jedné straně příležitost pro osobnostní a sociální rozvoj dětí a mládeže, na druhou stranu v sobě skrývá nemalá rizika. První část publikace ukazuje, jak se rozsah a podmínky využívání volného času dětmi a mládeží vyvíjely v minulosti. Vymezuje hlavní současné rysy využívání volného času mladými lidmi v současném světě i u nás a charakterizuje hlavní trendy, které pravděpodobně ovlivní tuto oblast v blízké budoucnosti. Druhá část práce ukazuje, jak na základě těchto poznatků přistupovat k plánování (vytváření koncepcí) práce s dětmi a mládeží ve volném čase, které metody a organizační formy dnešní pedagogika volného času užívá, jak účinnost této práce hodnotit, jaké existují zdroje pro její financování apod. Výklad je doplněn řadou konkrétních údajů a příkladů od nás i ze zahraničí.

      Děti, mládež a volný čas
    • Publikace charakterizuje základní problémy zhodnocování a ovlivňování volného času dětí a mládeže, reflektuje současný stav i předpokládaný vývoj. Charakterizuje podmínky i požadavky, obsah a formy pedagogického ovlivňování volného času, neopomíjí ani psychologické aspekty výchovy ve volném čase. Zabývá se specifiky institucí nabízejících dětem a mládeži volnočasové aktivity. Zvláštní část věnuje osobnosti pedagoga a jeho odborné přípravě. V závěru knihy jsou připomenuty základní právní předpisy, které se vztahují k organizování volnočasových aktivit, zejména k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví účastníků.Kniha je určena studentům pedagogiky, sociální pedagogiky a dalších příbuzných oborů na středních i vysokých pedagogických školách, vychovatelům školních družin, domů dětí a mládeže, domovů mládeže a dětských domovů.

      Pedagogické ovlivňování volného času
    • Pedagogika volného času

      • 127 stránek
      • 5 hodin čtení
      3,3(14)Ohodnotit

      Význam práce s dětmi, dospívajícími i dospělými ve volném čase stále roste. Proto rostou i kvalifikační požadavky kladené na všechny, kdo v oblasti pedagogiky volného času a vychovatelství působí. Především jim je určeno nové vydání úspěšné příručky. Stručně vymezuje pojmy volný čas a výchova mimo vyučování, řeší otázky pedagogické komunikace, duševní hygieny a učení ve specifických podmínkách volného času. Podává přehled a charakteristiku vzdělávacích a výchovných činností i hlavních typů zařízení a organizací, v nichž se výchova mimo vyučování realizuje. Řadu nových informací přináší v oblasti analýzy současných a nastupujících trendů v organizaci zařízení pro volný čas v zahraničí. Výklad doplňuje přehled aktuálních právních norem vztahujících se na mimoškolní výchovu.

      Pedagogika volného času
    • Máj

      • 148 stránek
      • 6 hodin čtení
      3,6(190125)Ohodnotit

      Přítomné vydání spojuje kriticky ověřený text nejvýznamnějšího básnického díla české romantické lyriky s digitální vědeckou edicí na přiloženém DVD. Skladba je rozčleněna do čtyř oddílů, mezi nimiž se objevují dvě intermezza. Mácha vybavil svůj příběh romantickým dějem, v němž je hlavní hrdina vyhnán z domova, aby posléze vstoupil na loupežnickou dráhu a nevědomky ve svůdci své milenky zavraždil vlastního otce. Symboliku oblíbených romantických motivů však v moderním autorově pojetí je stále více odsouvána do pozadí přítomností básníkova subjektu, který navíc klade důraz na kontrast mezi pocity odsouzence čekajícího na popravu a smyslovou krásu májové přírody, lhostejné k tragickému osudu lidského jedince. Tímto dílem Mácha nepochybně dal vzniknout zcela modernímu jazyku české poezie, v němž už se projevily neobyčejné významové i zvukové složky, dále pak neobvyklá spojení, jež společně vytvořily sugestivní a zcela mimořádný básnický obraz.

      Máj