Výtvarná čítanka pro 9. ročník základní školy. V závěrečném dílu obrazárny se zblízka podíváme na portrét a na vztahy člověka a umění k módě, přírodě, ale i technice, či k válce. Navštívíme i tajuplný a cize krásný svět mikrosvěta.
Pavel Šamšula Pořadí knih







- 2002
- 2000
- 2000
Průvodce výtvarným uměním III. díl
- 128 stránek
- 5 hodin čtení
Ve třetím svazku Průvodce se seznámíme s uměním renesance, baroka a romantismu. Budeme sledovat jak a v jaké době se proměňují čtyři základní přístupy ke skutečnosti - smyslový, rozumový, citový a estetizující. Publikace je doplněna slovníčkem základních pojmů
- 2000
Obrazárna v hlavě 5
- 64 stránek
- 3 hodiny čtení
Výtvarná čítanka pro 8. ročník základní školy. V tomto díle obrazárny se budeme zabývat zobrazením práce a pohybu. Podíváme se, jak se maluje kůň a zda mohou sochy chodit. V protikladu k pohybu stojí naopak zátiší. Nakonec se podíváme do světa koláží a grafiky, včetně tzv. užité grafiky - známek a piktogramů.
- 1999
Obrazárna v hlavě 4
- 63 stránek
- 3 hodiny čtení
Výtvarná čítanka pro 7. ročník základní školy. Prostřednictvím souhvězdí na obloze vstoupíme do světa zobrazení zvířat, stromů a krajiny. Podrobněji se budeme zabývat zjednodušením a stylizací. Exkurze do lidového umění nás přivede k ornamentům a dekoru.
- 1997
Obrazárna v hlavě 3
- 63 stránek
- 3 hodiny čtení
Výtvarná čítanka pro 6. ročník základní školy. V tomto díle se budeme hlavně věnovat vztahu člověka ke zvířatům, prostředí pro život a podíváme se poprvé na sochařství. Příjemná bude i exkurze mezi knižní ilustrace a k základům animovaného filmu.
- 1997
Cesty k objevům grafického projevu. Lze n akreslit neviditelné?--pohyb,zvuk,hudbu?