Knihobot

Harold Foster

    16. srpen 1892 – 25. červenec 1982

    Tento tvůrce se proslavil především svou prací na komiksech. Jeho umělecký styl a vyprávění zanechaly nesmazatelnou stopu v komiksovém světě. Soustředil se na vytváření epických příběhů a nezapomenutelných postav, které oslovily čtenáře napříč generacemi. Jeho dílo je považováno za klasiku žánru.

    Harold Foster
    Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus
    Zítra bude hůř: umění, kritika, nouzový stav
    • Hal Foster ve své knize Zítra bude hůř nestaví na starých dobrých časech, ale na těch horších, které přicházejí. Maxima, jež si z rozhovoru s Bertoldem Brechtem poznamenal Walter Benjamin, se v analýze Hala Fostera nakonec neuskutečnila – mělo být hůř, ale není. Co se tedy avantgardě stalo? „Avantgarda, která mě zde zajímá, však v tomto smyslu není ani předvoj, ani týl, je spíš jízlivě imanentní. Daleka hrdinství, nenamlouvá si, že se od starého řádu může zcela oddělit, anebo že může nalézt jiný. Místo toho se snaží v daném řádu vystopovat již existující trhliny, vyvíjet na ně ještě větší tlak, a dokonce je i nějakým způsobem aktivovat. Tato avantgarda zdaleka není mrtvá, žije a daří se jí dodnes,“ analyzuje Hal Foster.

      Zítra bude hůř: umění, kritika, nouzový stav
    • Nejúplnější kritické dějiny umění dvacátého a počátku jednadvacátého století. Umění po roce 1900, kniha průkopnická svým obsahem i jeho podáním, udává tón na mnoho let dopředu. V přístupném faktografickém uspořádání, které sleduje chronologii, předkládají autoři více než stovku přehledných statí, zaměřených vždy na jednu rozhodující událost – na vytvoření zásadního díla, vydání důležitého textu, zahájení významné výstavy – a vyprávějí nesčetné příběhy umění od roku 1900 do současnosti. Zabývají se do hloubky všemi rozhodujícími a průlomovými okamžiky modernismu a postmodernismu, četnými antimodernistickými reakcemi, které navrhovaly alternativní pohled na umění a svět. Kromě úvodů do teoretického přístupu autoři také předkládají dvě diskuse – první umístěnou do poloviny století, druhou na konci knihy – v nich uvažují o některých otázkách, které vytyčila předchozí desetiletí, a zaměřují se na umění budoucnosti.Umění po roce 1900, koncipované jako základní pojednání tématu, je nezbytnou četbou pro každého, kdo chce porozumět složitým problémům umění v moderní době.

      Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus