Eva Zaoralová Knihy







Působivý, rozsáhle komponovaný román se odehrává v období od roku 1941 až do 60. let 20. století a jeho pozadí vypráví tragický příběh ženy a jejích dvou synů. Román, v pořadí autorčin třetí, vyvolal mnoho polemik u kritiky a velký ohlas u čtenářů na celém světě. Natalia Ginzburgová jej nazvala „nejkrásnějším románem století“, od jiných si naproti tomu vysloužil kritiku pro svůj pesimistický pohled na vztah jednotlivce a dějin.
Portréty hereckých osobností s fotografiemi a soupisem filmových rolí. ISBN pro soubor: 80-7004-040-8
Příběh festivalu
- 244 stránek
- 9 hodin čtení
Kniha vypráví příběh MFF Karlovy Vary od úplného počátku až po současnost. Celé vyprávění je doplněné fotografiemi herců a režisérů.
Přední italský filmový režisér a scenárista Federico Fellini, tvůrce mnoha světové proslulých filmů, jejichž značnou část zhlédli diváci i v našich kinech, v této knize se zaujetím vypráví o zrodu námětů pro jednotlivá díla, o různých aspektech práce filmového režiséra, vzpomínái na své přátele, s nimiž se ve filmovém světě setkával.
Eva Zaoralová : život s filmem
- 237 stránek
- 9 hodin čtení
Eva Zaoralová je filmová novinářka a překladatelka. Jejím vyprávěním v rozhovoru s Alenou Prokopovou procházejí velcí režiséři, ale také kolegové z redakcí, píše o tom, jak se žilo v Československu a jakého uznání dosahovala česká kinematografie ve světě, co se dělo v zákulisí, jak se i jí změnil život po roce 1989. Dlouholetá (1995–2010) umělecká ředitelka Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech se podílela na jeho záchraně a obnovení prestiže. Rozhovor je provázen množstvím fotografií zejména ze setkání s domácími i světovými filmaři, bibliografií publicistiky v odborných časopisech a přehledem knih, které přeložila nebo se na nich podílela jako autorka.
Psychologická detektivka s hlavní postavou komisaře Maigreta.
Světoznámá kniha jedné ze čtyř velkých osobností italské filmové kritiky je ojedinělou publikací, která podává systematický přehled filmově teoretického myšlení od počátků kinematografie až do poválečných let. Přes některé sporné soudy, částečně korigované autorovou obsáhlou předmluvou ke druhému italskému vydání knihy z roku 1960, zůstávají "Dějiny filmových teorií" základním svazkem, který by neměl chybět v knihovně žádného zájemce o film, tento velký "mýtus století". 11-046-68



