Kapitoly z ekonomické demografie
- 52 stránek
- 2 hodiny čtení
Záměrem skript je seznámit studenty s novými pohledy na vytváření demografické prognózy i odvozené prognózy a hodnotit ekonomické, demografické a sociální důsledky populačního vývoje.







Záměrem skript je seznámit studenty s novými pohledy na vytváření demografické prognózy i odvozené prognózy a hodnotit ekonomické, demografické a sociální důsledky populačního vývoje.
Towards a convergence? Studie VŠE v Praze - editor Felix Koschin.
Učebnice vysokých škol - Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta informatiky a statistiky.
Skriptum si klade si za cíl připravit čtenáře tak, aby mohl sám hodnotit demografický vývoj i aktuální demografickou situaci a důsledky demografického vývoje na základě základních charakteristik - s důrazem na slovo základní. K tomu je nutné dobře porozumět konstrukci těchto charakteristik a přesně vědět o čem vypovídají. V tomto ohledu tedy text spíše odpovídá základům, protože výkladu demografických charakteristik je věnováno mnoho místa. A samozřejmě obsahuje i hodnocení vývoje a aktuální demografické situace na základě těchto charakteristik (a dalších poznatků, o nichž je jen zmínka, jimž se výklad podrobně nevěnuje). Vědomě je ale omezen metodologický aparát s jehož pomocí by se daly provádět podrobnější a fundovanější demografické analýzy. K tomu by bylo třeba studovat demografii ještě "podruhé", případně i "potřetí". Název skripta napovídá, že by mělo následovat ještě nějaké "podruhé". Mohlo, ale nemusí - po prostudování skripta se člověk nemůže považovat za demografa, ale může s demografy kvalifikovaně diskutovat a měl by porozumět jejich argumentům. Takže správný název by měl být Demografie poprvé, ale třeba i naposled.
Pohled na školství v ukazatelích OECD, demografické prostředí, socilání a ekonomické prostředí, náklady, zdroje vyučovací proces, organizace výuka a pracovníci, lidské zdroje, zaměstnanci, učitelé, vzdělávací výzkum a vývoj,vývsledky vzdělávání trh práce.
Určeno pro studenty fakulty informatiky a statistiky VŠE.