Tyflopedický lexikon jmenný
- 306 stránek
- 11 hodin čtení
Obsahem knihy jsou kapitoly: Vnější a vnitřní podmínky výchovy, Tvorba základních aktivit (zájem o svět, představy o vlastním těle), Poznávání prostoru v pohybu, Rozvíjení zručnosti, Úloha smyslů v rozvoji osobnosti, Vedení k sebeobsluze, Opomíjené oblasti výchovy, Příprava na povinnouškolní docházku.
Rádce pro rodiče dětí s těžkým zrakovým postižením. Čtenář se dozví o tom, jak nevidomé dítě poznává svět, jak probíhá jeho orientace v prostoru. Kniha dále pojednává o úloze smyslů v rozvoji osobnosti. Zabývá se dalšími stránkami výchovy (výchova sociální, hudební, výtvarná,sexuální apod.). Část knihy popisuje jednotlivá vývojová období dítěte od období kojeneckého po období předškolního věku. Kniha je doplněna černobílým obrazovým materiálem (fotografie).
Monografie vydaná ke 100. výročí narození Jana Drtiny (1918-1994), nevidomého pianisty, hudebního pedagoga, organizátora, skladatele, publicisty a tyflopeda, především však zakladatele světoznámé Konzervatoře pro mládež s vadami zraku v Praze. // Publikace byla vydána s cílem napravit historickou křivdu, neboť ani přes velké zásluhy dlouholetého ředitele Jana Drtiny a snahy učitelů, žáků i absolventů nikdy nebyla škola pojmenována po svém zakladateli.