Knihobot

Johannes Glöckner

    Zwischen Verzweiflung und Hoffnung
    Lost Trains
    Geschichten am Schienen#Strang
    Von Zechen und Zügen
    Opuštěné železnice : rezivějící lokomotivy, tajemná nádraží a zaniklé tratě
    • Změna způsobu dopravy, ztráta trhů, případně válečný konflikt může ze dne na den proměnit kvetoucí investici v hromadu šrotu a prázdné budovy v továrny duchů. Opuštěné železnice – vagony, lokomotivy, nádraží, točny, dílny i mosty – najdeme napříč kontinenty včetně Česka. Ponořte se spolu s námi do těchto tajemných míst. Mnoho věcí, včetně těch velkých, se mohou vlivem okolností stát zcela zapomenutými. V „Opuštěných železnicích“ jich čtenář uvidí mnoho, nejvíce z Evropy a Asie, dále pak ze Severní a Jižní Ameriky, Afriky a Blízkého východu, a také z Austrálie a Nového Zélandu. Jde o lokomotivy a vagony, nádražní budovy, někdy i celé trati, které roky sloužily a téměř ze dne na den ztratily svůj účel. K těmto situacím dochází u železnice poměrně často. Takové „nepotřebné věci“ jsou v lepším případě ošetřeny proti korozi, v tom horším ponechány bez ochrany pod širým nebem a postupně se jich zmocňuje příroda. Nikdo a nic je nechrání před rzí, mechem, náletovými rostlinami, hrajícími se dětmi, vandaly a zloději šrotu. I u nás se podobných příkladů najde mnoho, pár zajímavých jsme do knihy zařadili. Jedním z nich je chátrající budova nádraží Vyšehrad v Praze, které sice bylo prohlášeno za nemovitou kulturní památku, ale současný vlastník nechává budovu chátrat. Dalším příkladem je nádraží Praha-Bubny, kde se v současnosti buduje dvojkolejná trať z Kladna do Prahy, a kde byly dílny s kapacitou pro 140 vagonů zdemolovány a vlastník pozemku zde plánuje novou výstavbu. Podobný osud má bývalé nádraží Duchcov, kde došlo k přeložení původní trati a stará budova nádraží byla stržena. Více prozrazovat nechceme, tajemství opuštěných železnic poodhalí tato výpravná publikace.

      Opuštěné železnice : rezivějící lokomotivy, tajemná nádraží a zaniklé tratě
    • Ab 2018 wird der deutsche Steinkohlebergbau nicht mehr subventioniert. Damit endet eine Epoche. Nicht nur für die Zechen, sondern auch für die Züge, die dieses Industriezeitalter als Werks- und Zechenbahnen maßgeblich prägten. Mit vielen historischen Aufnahmen von Dampflokomotiven und Industrieanlagen schwelgt dieser Bildband auch in eisenbahnromantischen Erinnerungen. Aber auch die Gegenwart bietet Spannendes: Museen, Industriebrachen, Museumsdampf und Freizeitspaß auf Abraumhalden ...

      Von Zechen und Zügen
    • 18 Geschichten mit 60 außergewöhnlichen Bildern für Erwachsene, fortgeschrittene Eisenbahnliebhaber und wagemutige Damen. Man soll darin lesen. Vor allem aber auch das, was zwischen den Zeilen steht. Zwischen Buchstaben, Wörtern und beinahe unglaublichen Fotos entsteht ein surrealer Raum für entrückte Spinnereien, Träume und Sehnsüchte. Man muss sich dafür nicht einmal auf einen Bahnsteig stellen oder etwa eine Zugfahrt antreten.

      Geschichten am Schienen#Strang
    • Lost Trains

      Verlassene Loks, leere Hallen und gespenstische Bahnhöfe

      Dieser außerordentlich Bildband bietet Wehmutsfutter für alle Bahnfans und Liebhaber von Lost Places. Die verlassenen Lokomotiven und ruhenden Waggons, die Drehscheiben, Bahnhöfe, Brücken, Werkstätten alles zeugt von der Genialität der Erfinder und Ingenieure der Bahngeschichte sowie der Bedeutung des Schienenverkehrs. Die Fotografien erzählen aber auch vom Niedergang so mancher Strecke und vom Schicksal so mancher Fahrzeuge.

      Lost Trains