Knihobot

Martin Bygate

    Martin Bygate je profesorem aplikované lingvistiky a jazykového vzdělávání, který se zaměřuje na orální učení se druhému jazyku a vývoj řečových dovedností. Jeho výzkum se soustředí na didaktické úlohy, dimenze učitelského projevu a interakci ve třídě. Zkušenosti získal jako školitel učitelů a lektor v mnoha zemích a byl rovněž spolueditorem prestižního časopisu Applied Linguistics Journal. Jeho práce přispívá k hlubšímu porozumění tomu, jak se lidé učí a vyučují jazyky v reálných vzdělávacích prostředích.

    Speaking
    Researching Pedagogic Tasks
    • Researching Pedagogic Tasks

      Second Language Learning, Teaching, and Testing

      • 272 stránek
      • 10 hodin čtení
      4,5(2)Ohodnotit

      Focusing on empirical studies, this volume explores the role of pedagogical tasks in second language learning, examining their structure, impact on students, and implementation by teachers. It begins with an overview of the relevant background and key issues, followed by three distinct sections that delve into various aspects of task-based pedagogy, providing insights into effective teaching strategies and their outcomes in language acquisition.

      Researching Pedagogic Tasks
    • How do learners learn to speak a foreign language? What different approaches have been developed to teach this important skill? Speaking deals with both these questions, providing clear explanations of recent research and developments in methodology. In the final section the author suggests practical ways in which teachers can gain a better understanding of the role of oral classroom activities.

      Speaking