Autentické a přitom subjektivní je svědectví temperamentní a fascinující Almy Mahlerové o životě a díle velkého rakouského skladatele a dirigenta. Píše o svém studiu komponování, o seznámení s Mahlerem a brzké svatbě, o zážitcích plynoucích ze soužití s dirigentem Dvorní vídeňské opery, o Mahlerových svérázech, jeho hudbě, úspěších a neúspěších, dirigování v USA i o jeho těžké, předčasné smrti. Je to cenné svědectví svobodomyslné ženy o Mahlerovi i kulturní atmosféře doby, jež si dodnes zachovalo svou platnost a přitažlivost. Komu je kniha určena: v užším smyslu zájemcům o Mahlera potažmo zájemkyním o Mahlerovou, ale obecně vzato je to čtivý a zajímavý pohled na epochu počátku století
Alma Mahler Knihy
Alma Mahlerová byla klíčovou postavou vídeňské umělecké scény. Její salon byl centrem intelektuálního a uměleckého života, kam se sjížděla elita své doby. Sama byla nadanou skladatelkou, která zanechala rozsáhlé dílo, a její vliv přesahoval pouhou společenskou roli. Její život a tvorba odrážejí dynamickou atmosféru umění a kultury své doby a zanechaly nesmazatelnou stopu v historii.



Vzpomínky Almy (rozené Schindlerové, provdané Mahlerové, později Gropiusové a poté Werfelové) můžeme číst několikerým způsobem: jako deník milostných vztahů, nebo jako zpověď milující, ale především nesčíslněkrát milované krásky, anebo jako – na svou dobu – otevřenou výpověď o citových vzplanutích jedné rakouské dívenky z dobré rodiny, dívenky zrající v ženu, která popletla hlavu nejméně pěti velikánům světové kultury. Lidé jí přisuzovali inteligenci, duchaplnost, ale i chladnou vypočítavost. Okouzlila mnoho mužů a prošla jako bouře životy několika z nich. Miloval ji vynikající německý architekt Walter Gropius i básník Franz Werfel. Slavný rakouský malíř Oskar Kokoschka vyhrožoval, že bez její lásky přijde jeho talent vniveč. Sám Gustav Mahler prý ležel na podlaze a plakal strachy, že ho jeho žena opustí. Postupně byla provdána za Mahlera, Gropiuse i Werfela.