Bret Easton Ellis je americký autor, který se zaměřuje na témata morálky a nihilismu prostřednictvím svých postav. Jeho díla často sledují mladé, prázdné postavy, které si jsou vědomy své zkaženosti a rozhodnou se ji přijmout. Charakteristickým rysem jeho románů je propojení postav a dystopická prostředí, často zasazená do Los Angeles a New Yorku. Ellisova práce zkoumá temné stránky lidské povahy s jedinečným a provokativním stylem.
Kultovní román, jež autora proslavil po celém světě. Americké psycho je fiktivní zpověď Patricka Batemana, bohatého newyorského mladíka z řad takzvaných „yuppies“, který se v honbě za novými prožitky stává brutálním masovým vrahem. Ellis v knize nejmenšího detailu popisuje nejen Batemanovy konzumní obsese (návštěvy drahých restaurací a barů, fitcenter, závislost na drogách, hudebních hitech či slaboduchých televizních talk show....), ale i násilné, neobyčejně brutální scény mučení a vražd. Nepochopení, že nejde o realistickou výpověď, ale o ostrou satiru na konzumní atmosféru 80. let, vedlo k ostrým útokům proti knize, kterou ve Spojených státech řada velkých knihkupectví odmítla prodávat. Doslov napsal Marcel Arbeit.... celý text
Pravidla vášně jsou jakýmsi kaleidoskopem, mozaikou složenou z útržků životů několika posluchačů Camdenské university svobodných umění, určené téměř výhradně bohatším studentům. Jejich rodiče jsou většinou dobře situovaní Američané, což ovšem neznamená, že by o životě svých dospívajících potomků cokoli jen tušili - a oni žijí a studují zcela mimo jejich dosah, jen s jejich platebními kartami. Žijí a studují podle svých vlastních představ, poplatně době, prostředí, zvyklostem, spolužákům a kamarádům od večírku k večírku, od známosti k známosti, ať už jde o orientaci homosexuální, heterosexuální anebo zdánlivě běžný vztah mezi chlapcem a dívkou. Protože ani jeden vztah tady není normální a nekončí banálně. Pravidla vášně jsou totiž jakýmsi antibanálním portrétem prázdnoty uprostřed zalidněné společnosti, anebo také jediným dlouhým večírkem složeným z osudů, jež se odvíjejí během jednoho studijního období kdesi na sklonku Reganových osmdesátých let minulého století...... celý text
Vše se odehrává v centru celého světa: na Manhattanu v devadesátých letech. Victor Ward, manekýn s dokonalou kariérou a se všemi přáteli na správných místech, se nechává vídat a fotografovat úplně všude, a to i na místech, kde nikdy nebyl a s lidmi, které vůbec nezná. Žije s jednou překrásnou manekýnkou, zatímco prožívá románek s jinou, to celé v předvečer otevření nejmódnějšího klubu v historii New Yorku. Nyní nastává čas postoupit do dalšího stádia. Jenomže ta budoucnost, která ho očekává, je naprosto odlišná od budoucnosti, již čekal on. Bret Easton Ellis se stejně hbitou satirou, na jakou jsme zvyklí z jeho předchozích knih, nahlíží za lidské pozlátko a nemilosrdně nám ukazuje, co je pod ním a čeho jsme se odjakživa báli. Glamorama nám nastavuje stinné zrcadlo reality, místo, kde se střetávají sláva a móda a hrůza a mrzačení, a začínají připomínat povědomé vnější stránky našich životů.
Román současného amerického spisovatele s nespornou literární bravurou a nonšalantní nenuceností citlivého pozorovatele vplétá čtenáře do přediva sítí nynějšího Los Angeles, respektive té části společnosti, jež hnána komfortem, blahobytem a zajištěnou existencí devastuje sebe samu. Partnerské vztahy, rodičovské vazby, světonázor, hodnotový žebříček, to všechno bere za své a s břitkou sžíravostí – Ellisovi vlastní – nabízí šokující kaleidoskop lidských portrétů, jejichž konkrétní podoba je přímo úměrná těm nejaktuálnějším civilizačním syndromům, které se v současném světě nabízejí.
Ellisova prvotina, a byť je méně známá než Americké psycho, nijak za ním nezaostává. Autor v ní otevřeně, jak je jeho zvykem, zachycuje všechny neduhy, jimiž v 80. letech 20. století trpěl svět americké smetánky, zobrazuje svět drog a citové vyprahlosti dětí hollywoodských celebrit.
Nejnovější dílo autora Amerického psycha a Míň než nula. Opět se v něm setkáme s nyní již úspěšným scenáristou Clayem Eastonem, který v „městě hříchu“ Los Angeles připravuje svůj další film. Některé věci se sice mění, ale ty zásadní zůstávají stále stejné – jak v životě Claye Eastona, tak v ponurých a drsných románech Breta Eastona Ellise.
Bret Easton Ellis's masterful new novel is a story about the end of innocence, and the perilous passage from adolescence into adulthood, set in a vibrantly fictionalized Los Angeles in 1981 as a serial killer begins targeting teenagers throughout the city. Seventeen-year-old Bret is a senior at the exclusive Buckley prep school when a new student arrives with a mysterious past. Robert Mallory is bright, handsome, charismatic, and shielding a secret from Bret and his friends even as he becomes a part of their tightly knit circle. Bret's obsession with Mallory is equaled only by his increasingly unsettling preoccupation with the Trawler, a serial killer on the loose who seems to be drawing ever closer to Bret and his friends, taunting them-and Bret in particular-with grotesque threats and horrific, sharply local acts of violence. The coincidences are uncanny, but they are also filtered through the imagination of a teenager whose gifts for constructing narrative from the filaments of his own life are about to make him one of the most explosive literary sensations of his generation. Can he trust his friends-or his own mind-to make sense of the danger they appear to be in? Thwarted by the world and by his own innate desires, buffeted by unhealthy fixations, he spirals into paranoia and isolation as the relationship between the Trawler and Robert Mallory hurtles inexorably toward a collision. Set against the intensely vivid and nostalgic backdrop of pre-Less Than Zero L.A., The Shards is a mesmerizing fusing of fact and fiction, the real and the imagined, that brilliantly explores the emotional fabric of Bret's life at seventeen-sex and jealousy, obsession and murderous rage. Gripping, sly, suspenseful, deeply haunting, and often darkly funny, The Shards is Ellis at his inimitable best.[Bokinfo]
From the author of "Less Than Zero" comes a work that confounds one expectation after another, passing through comedy and mounting psychological and supernatural horror toward an astonishing resolution. It's a novel about love and loss, fathers and sons, in what is surely the most original and moving novel of an extraordinary career.
Bret Easton Ellis is most famous for his era-defining novel American Psycho and its terrifying anti-hero, Patrick Bateman. With that book, and many times since, Ellis proved himself to be one of the world's most fearless and clear-sighted observers of society - the glittering surface and the darkness beneath. In White, his first work of non-fiction, Ellis offers a wide-ranging exploration of what the hell is going on right now. He tells personal stories from his own life. He writes with razor-sharp precision about the music, movies, books and TV he loves and hates. He examines the ways our culture, politics and relationships have changed over the last four decades. He talks about social media, Hollywood celebrities and Donald Trump. Ellis considers conflicting positions without flinching and adheres to no status quo. His forthright views are powered by a fervent belief in artistic freedom and freedom of speech. Candid, funny, entertaining and blisteringly honest, he offers opinions that are impossible to ignore and certain to provoke. What he values above all is the truth. 'The culture at large seemed to encourage discourse,' he writes, 'but what it really wanted to do was shut down the individual.' Bret Easton Ellis will not be shut down.
In 1985, Bret Easton Ellis shocked, stunned and disturbed with his debut novel, Less Than Zero. Published when he was just twenty-one, this extraordinary and instantly infamous work has done more than simply define a genre, it has become a rare thing: a cult classic and a timeless embodiment of the zeitgeist. Twenty-five years on, Less Than Zero continues to be a landmark in the lives of successive generations of readers across the globe.Filled with relentless drinking in seamy bars and glamorous nightclubs, wild, drug-fuelled parties, and dispassionate sexual encounters, Less Than Zero - narrated by Clay, an eighteen-year-old student returning home to Los Angeles for Christmas - is a fierce coming-of-age story, justifiably celebrated for its unflinching depiction of hedonistic youth, its brutal portrayal of the inexorable consequences of such moral depravity, and its author's refusal to condone or chastise such behaviour.