Knihobot

Juan José Arreola

    21. září 1918 – 3. prosinec 2001

    Juan José Arreola byl mistrem krátké prózy, jehož díla se vyznačují ironií, absurdním humorem a hlubokým zamyšlením nad lidskou kondicí. Prostřednictvím nápaditých metafor a precizního jazyka zkoumal témata jako je odcizení, hledání identity a pomíjivost existence. Jeho styl, často charakterizovaný jako magický realismus, vtahuje čtenáře do bizarních, ale přesto povědomých světů, kde se skutečnost a fantazie prolínají. Arreola zanechal nesmazatelnou stopu v mexické literatuře a jeho vliv je patrný v dílech mnoha následujících autorů.

    Confabulario Personal
    Confabulario antológico
    Der Jahrmarkt
    Confabularium
    Confabulario and Other Inventions
    Bájení
    • Výbor z povídek jednoho z nejpopulárnějších mexických spisovatelů baskického původu je pořízen převážně ze souborů Různé vymyšlenosti (1949) a Bájení (1952) a orientačně ze souboru Bestiář (1959). Autor mnohdy s filosofickým zamyšlením či formou alegorie pranýřuje nešvary současné doby nebo lidské slabosti, zkoumá vztah člověka k světu a odhaluje vztah mezi mužem a ženou z nejrůznějších aspektů.

      Bájení
    • Confabulario and Other Inventions

      • 245 stránek
      • 9 hodin čtení
      4,3(23)Ohodnotit

      A biting commentary on the follies of mankind, by one of Mexico's outstanding authors. In a veritable smorgasbord of literary forms--short stories, fables, vignettes, parodies, diaries, sketches, letters--Arreola exposes the shams and hypocrisies, the hidden diseases of society.

      Confabulario and Other Inventions
    • Nimmt man alle ausgestreuten 288 Geschichtensplitter, aus denen der Roman besteht als Einheit, so setzen sie sich zu einer schillernden Gesamtschau einer mexikanischen Kleinstadt mit ihrer historischen und sozialen Dimension, mit ihrer überbordenden Oralität, zusammen. Es sind Geschichten vom Erdbeben, das die Menschen in Angst und Schrecken versetzt, Liebesgeschichten, vom Pfarrer, den Prostituierten, von individuellen und kollektiven Erfahrungen, und um dies alles spannt sich die offizielle, geduldete oder sanktionierte Religiosität der Bewohner. Juan José Arreola ist mit „Der Jahrmarkt“ gelungen, ein ganz lokales Thema zu behandeln und es gleichzeitig über seine Form auf ein kosmopolitisches Niveau zu heben.

      Der Jahrmarkt