Důvodů pro vznik samostatné publikace o vozidlech Škoda 706 RTO je hned několik. Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, která svým řešením vycházela z úspěšného předchůdce Škoda 706 RO. Také design karoserie byl na svoji dobu velice líbivý a dodnes jsou její ladné křivky zdrojem obdivu. Autobusy RTO pak výrobně vznikly ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v Polsku. Kniha se tedy zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak polskými modely, které jsou neméně zajímavé. I v této modelové řadě vznikly projekty, jež se realizovaly pouze ve formě prototypů, či jednotlivých kusů. Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Zatímco v tuzemsku vznikla v jediném kusu, v Polsku se nejednalo o žádnou vzácnost. Kapitola věnovaná kloubovým autobusům vyjma jiného vysvětluje celou řadu dosud přetrvávajících nejasností okolo těchto zajímavých vozidel. Dalším pozoruhodným a málo známým modelem je RTO-SAP, ten je popsán v základním autobusovém provedení, ale také jako přenosový vůz Česko
Jan Neumann Knihy






Dobrodružné hry a cvičení se stávají stále významnější složkou výchovných, výcvikových, preventivních i terapeutických programů. Jsou však i vynikající zábavou nebo motivačním prvkem v hodinách tělesné výchovy, v přípravě pro specifické sporty, v akcích pro děti, mládež i dospělé. Zkušený autor ukazuje, jak lze užívat tato cvičení a hry i v tělocvičně s běžným i netradičním nářadím. Shrnuje teoretická východiska výchovy dobrodružstvím, a uvádí náměty pro desítky činnostní vhodných nejen pro rozvoj pohybových schopností, ale i pro zlepšení vzájemných vztahů, schopnosti vymýšlet nová řešení i prohloubení společné komunikace.
Publikace se věnuje legendárnímu nákladnímu automobilu Tatra 111, jeho konstrukci, použití, typovým odvozeninám a některým nástavbám. Tatra 111 se používala ve velké míře v armádě, v německé a zejména v poválečné československé, ale také v civilním sektoru, kde se projevila jako velký dříč, který v podstatě vybudoval socialistické Československo. Přestože T 111 neposkytovala z hlediska pracovního prostředí řidičům žádný velký luxus, většina z nich na tento automobil vzpomíná jenom v dobrém a o jeho schopnostech se vyprávějí celé legendy. Svůj prostor v knize najdou i další tatry, jejichž konstrukce využívala komponenty z T 111, tedy Tatra 141 a Tatra 147. Čtenář v publikaci nalezne zajímavé informace o některých nástavbách, jak o těch hodně rozšířených, tak i o méně známých.Pro úplnost jsou uváděny i informace o použití motorů z T 111 v jiných dopravních prostředcích (železničních). Jistou zajímavostí je trolejbus Tatra T 400, který se stavěl na podvozku Tatry 111.
Autobus Škoda 706 RO
- 144 stránek
- 6 hodin čtení
Publikace je věnovaná prvnímu novému typu autobusu, který se sériově vyráběl v poválečném Československu. Byl to model Škoda 706 RO a jeho produkce mohla začít v roce 1946 jenom díky tajnému vývoji prováděném v mladoboleslavské Škodovce. Autobusy RO měly prvenství také v bezkapotovém řešení karoserie a v knize se představují v různých provedeních i v málo známých variantách, to souvisí především s exportními modely.
Praga V3S
- 146 stránek
- 6 hodin čtení
Nákladní automobil Praga V3S je nejznámější a nejdéle vyráběný užitkový automobil. Mezi uživateli si získal pověst nezničitelného dříče, který je provozně nenáročný, a přestože se u něj s přibývajícím věkem projevovaly i určité nedostatky, nedá na Pragu V3S řada provozovatelů a řidičů dodnes dopustit. Dokonce se tradovalo, že kam se nedostane Praga V3s, tam se nedostane ani tank. V publikaci se čtenář seznámí se základním provedením, ale i se všemi modernizacemi, kterými Praga V3S během výroby prošla.
Začátky jaderné energetiky v Československu
- 188 stránek
- 7 hodin čtení
Autor, bývalý předseda Československé komise pro atomovou energii, se v publikaci zabývá dějinami jaderné energetiky v Československu.