Knihobot

Ilona Gillernová

    23. březen 1955
    Ilona Gillernová
    Přijímací zkoušky z českého jazyka na střední školy
    Základy psychologie, sociologie pro střední školy
    Psychologie
    Slovník základních pojmů z psychologie
    Kapitoly z forenzní psychologie
    Psychologie pro učitelky mateřské školy
    • 2020

      Forenzní psychologie je aplikovanou psychologickou disciplínou, která se uplatňuje tam, kde se jedinec stává subjektem občanských a trestně právních vztahů. Studuje chování a prožívání člověka v situacích regulovaných právem. Publikace vychází z širšího pohledu na trestný čin, jeho spáchání a objasňování. Všímá si pachatele i oběti, zajímá ji vyšetřovatel a jeho interakce s účastníky trestního řízení, zaměřuje se na psychologické souvislosti jednotlivých procesních úkonů. Vybírá metodologické i diagnostické postupy související s vyšetřováním trestných činů, přidává aktuální témata a prakticko-aplikační souvislosti. Popisuje psychologické aspekty zranění oběti násilného trestného činu, poskytuje i poznatky ke kriminálnímu uvažování pachatelů. Několik kapitol se věnuje dětem a jejich svědecké výpovědi, ale také dospívajícím v roli pachatelů násilných trestných činů. Pachateli je věnována pozornost nejen v situaci páchání trestného činu, ale také ve fázi celého vyšetřování, soudněznalecké expertízy, případného vazebního stíhání, soudního projednávání i odsouzení a výkonu trestu odnětí svobody.

      Kapitoly z forenzní psychologie
    • 2012

      Sociální dovednosti ve škole

      • 247 stránek
      • 9 hodin čtení

      Cílem publikace je zmapovat prostředí školy ze sociálněpsychologického úhlu pohledu, objasnit projevy různých fenoménů a načrtnout, jak souvisejí s efektivitou edukačních procesů. Sociální svět školy je zajímavý, dynamický a poskytuje řadu možností pro rozvíjení sociálních dovedností žáků. Kniha nabízí teoreticko-aplikační východiska a zároveň konkrétní postupy, jak příznivě ovlivnit sociální dovednostI žáků i učitelů.Kromě nových poznatků a témat i výsledků aktuálních výzkumů zde autorky navazují na úspěšné příspěvky či texty z předchozích let. Publikace je určena lektorům, kteří vedou výcvik sociálních dovedností učitelů i žáků, učitelům základních a středních škol různého typu a zaměření, vychovatelům, trenérům či vedoucím zájmových kroužků a oddílů pro děti a dospívající.

      Sociální dovednosti ve škole
    • 2011

      Kniha shrnuje vývojové trendy a změny, které nastaly v naší společnosti na přelomu minulého a současného tisíciletí v různých oblastech a sférách života lidí (školství, zdravotnictví, rodina, zaměstnání, doprava apod.), a to z hlediska různých věkových skupin (děti, mladiství, senioři) a též specifických skupin populace (učitelé, rodiče, některé vybrané profese). Zaměřuje se na kontext dopadu změn na kvalitu života naší populace, zejména v aspektech životního stylu a péče o zdraví, dále na hodnotovou orientaci společnosti, na vztahy (zaměstnání a rodina, rodiče a děti, učitelé a žáci, zaměstnavatelé a zaměstnanci) a na výkon určitých profesí. Autoři charakterizují pozitiva změn i negativní dopady a srovnávají stávající stav v naší populaci se situací v zemích Evropské unie. Publikace je určena studentům psychologie, sociologie a ostatních humanitních oborů i odborníkům v praxi.

      Psychologické aspekty změn v české společnosti
    • 2006

      Studijní text vznikl na katedře psychologie FF UK v Praze a je určen psychologům, policistům, právníkům, soudním znalcům a všem, kteří se zajímají o aktuální otázky kriminalistické psychologie. Jeho záměrem je přiblížit tuto zajímavou problematiku, které se tým spoluautorů věnuje z různých úhlů pohledu. Text vychází z širšího pohledu na trestný čin, jeho spáchání i objasňování. Vzhledem k tomu, že poznatky vycházejí z kriminalistické praxe a také právě tam směřují, provází výklad množství příkladů či konkrétních ilustrací dokládajících význam psychologického úhlu pohledu pro objasňování trestných činů.

      Vybrané kapitoly z kriminalistické psychologie
    • 2003

      Mateřská škola a obecně výchova v předškolním věku mohou významně přispět k rozvoji dítěte. Učitelky i rodiče by měli mít k dispozici poznatky na úrovni soudobého poznání psychologie a souvisejících vědních oborů. Předkládaná publikace našich předních odborníků jednak shrnuje nové pohledy na tradiční otázky psychologie a pedagogiky předškolního věku (například výuka čtení, integrace postižených), jednak zařazuje nová aktuální témata (dítě imigrantů v mateřské škole, stimulování citového vývoje, rozvoj sociálních kompetencí).

      Psychologie pro učitelky mateřské školy
    • 2000