Souborným vydáním padesáti nejlepších Dahlových povídek se završí Sebrané Dahlovy spisy, které soustavně vydáváme od svého založení. Nezbytnost pro všechny Dahlovy příznivce, kteří chtějí mít v knihovně jeho tvorbu pro dospělé konečně kompletní.
Souborným vydáním padesáti nejlepších Dahlových povídek se završí Dahlovy spisy, které soustavně vydává nakladatelství Volvox Globator od svého založení. Nezbytnost pro všechny Dahlovy příznivce, kteří chtějí mít v knihovně jeho tvorbu pro dospělé konečně kompletní.
Antologie překladů věnovaná novému historismu, kulturnímu materialismu a kulturním studiím – tedy směrům humanitněvědného myšlení, v jejichž rámci se střetávají literární a kulturní teorie, text a jeho kontext, praktické a teoretické aspekty myšlení, konání a řeči nebo oblast umění a ne-umění – uvedené směry nemapuje v celé šíři, ale vybírá klíčové texty jejich protagonistů, a to v rámci hledisek z podtitulu antologie: cirkulace, reprezentace, ideologie. Obsahuje jak výrazně teoreticky zaměřené práce, tak studie věnované konkrétním historickým otázkám. Všechna témata doprovázejí osvětlující úvodní texty a celou knihu uvádí studie přibližující základní pojmy a jejich vývoj v kontextu domácí literárněteoretické tradice.
Publikaci připravil 6členný tým překladatelů a autorů z ÚČL AV ČR, Ústavu české literatury a komparatistiky FF UK a Katedry genderových studií FHS UK. Koncepci antologie vypracovali Richard Müller, zabývající se literární komunikací a její medialitou i materialitou, a Josef Šebek, věnující se zprostředkováním mezi textem a sociálním kontextem.
Slovník pokrývá současnou literární teorii - zhruba poválečnou, případně s odkazy na některé zásadní koncepty i dřívější, pokud jsou stále předmětem živé diskuse - prostřednictvím jak klíčových konceptů, tak užších, přesněji definovaných pojmů. Klíčová hesla mohou sloužit jako ucelená studie na dané téma, přičemž mnohdy je téma jako koncept ve slovníkovém formátu (ve svém celku a v různorodosti pojetí) u nás zpracováno poprvé. Kniha obsahuje 1018 hesel, v nichž jsou zahrnuty všechny podstatné přístupy, směry, koncepce i školy, které utvářely a utvářejí podobu současné literární teorie. Dominantní směry či badatelské přístupy jsou navíc pojednány v přehledu na konci práce. Čtyřmi spoluautory knihy jsou Jan Lukavec, Jan Matonoha, Pavel Šidák a Richard Müller.
Tento dlouho očekávaný soubor textů zahrnuje ty nejvýznamnější z nich a skládá je do podoby jediného velkolepého svazku, který demystifikuje Leonardova zkoumání a ilustruje je více než tisíci nádhernými originálními skicami a perokresbami. Soubor je rozdělen do tří hlavních částí: Umění, rozum a krása, Pozorování a řád a Věci praxe. Každá část je opatřena vysvětlujícím úvodním textem. Výtvarná část je uspořádána tak, aby dodávala původním slovům pozadí a plastičnosti. Jsou zde rozluštěny a přeloženy i Leonardovy ručně psané poznámky a zvláštní znaky, které se objevují v kresbách samotných. Uspořádání svazku má čtenáři pomoci ke snazší orientaci a umožnit mu hlubší poznání díla a pronikavého ducha velkého tvůrce.
Literatura – tak jako další umění – patří ke skupině toho, co dnes nazveme „tradičními médii“. Přesto mediální uvědomění literatury a jejího zkoumání po staletí zastírala absence a latentní status pojmu média. Kniha Za obrysy média z pera devíti autorek a autorů přináší genealogii „média“, příběh mediálního sebeuvědomování literatury a literární vědy, jež jde ruku v ruce s jejich zdánlivým zastaráváním tváří v tvář neúprosné evoluci techniky. V tomto příběhu jde ale také o rozvoj literatury jako komunikace svého druhu, prohlubujícího určité mediální kompetence, i její spjatost s obecnějšími mediálními jevy – zprostředkováním působícím i v tom, co se zdá být bezprostředně tady a teď, a také naopak s vytrvalou přítomností toho, co je vytvářeno veskrze uměle. Zájmem, který motivuje velkou část této knihy, je rozvinout východiska pro uvedení literární a mediální vědy na společný základ.
Richard Müller je nielen vďaka svojej postave velikánom česko-slovenskej populárnej hudby. Jeho autorská tvorba je do značnej miery a v rôznych podobách spojená so slovom a práve jednu z týchto podôb predstavuje kniha Müllerových piesňových textov, ktoré do nemalej miery reflektujú aj autorov osobný život – či už ich písal pre skupinu Banket, na svoje sólové albumy, alebo pre iných interpretov.
Fotografie známeho a úspešného speváka a textára Richarda Müllera, ktoré urobil na svojej ceste po USA. V úvode knihy píše: "Bolo to takto: Kamarát Igor mi požičal fotoaparát a ja som fotil fotky. Tieto:"