Knihobot

William Eastlake

    14. červenec 1917 – 1. červen 1997
    William Eastlake
    Balíček 3ks Nezkrocení + Portrét umění + Jdi v kráse
    Umírali jsme v bambusu
    Hájili jsme hrad
    Portrét umělce s dvaceti šesti koňmi
    Nezkrocení
    Jdi v kráse
    • Jdi v kráse

      • 307 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,6(10)Ohodnotit

      Uprostřed krásné, ale drsné přírody, obklopeni horami, na území indiánského kmene Navahů se narodili a vyrůstali bratři Bowmanovi již jako třetí generace majitelů ranče a obchodní stanice. Mladší George se oženil s krásnou, vzdělanou, umělecky založenou dívkou z bohaté rodiny, která však na odlehlém místě nenachází očekávanou romantiku a opouští manžela s jeho starším bratrem Alexandrem, nadaným spisovatelem. Ten si postupně získá uznání kritiky i obdiv čtenářů a stane se úspěšným a zámožným člověkem. V okamžiku, kdy vyčerpá svou inspiraci v rodném kraji a ve spojení s přírodou, ztrácí jeho tvorba přitažlivost a originalitu. Po patnácti letech cestování po světě se uchýlí do mexického Mazatlánu, kde propadá depresi. Pocit viny, výčitky svědomí, žárlivost i neschopnost odpuštění znemožňují bratrům se dorozumět. Román z roku 1956 je první částí volné trilogie z prostředí navažské rezervace. Ústřední děj je výrazně ovlivněn svébytným viděním světa jejích indiánských obyvatel, vyznávajících pevné sepětí člověka se zemí.... celý text

      Jdi v kráse
    • Román Nezkrocení je příběhem dvou chlapců, rančerova syna Malého Santa Bowmana a jeho adoptivního bratra, intelektuálsky založeného černocha Alastaira Banjamina, na pozadí doruda rozpálené novomexické krajiny a tradičních hodnot jejích původních obyvatel, Navahů.

      Nezkrocení
    • Ve dvanácti volně navazujících, přívětivých, jemně ironicky líčených epizodách tvořených více volně plynoucími, lehce nadnesenými, ne zcela realistickými dialogy, než dějem, se na území indiánské rezervace odehrává příběh navažského Indiána, umělce jménem Dvacet šest koní, jeho přítele Ringa a dalších barvitých postav. Rezervace je zde útočištěm pro lidi s neotupělým vnímáním, bez ambicí prosadit se v současném světě Států Spojených států. Ale co je vlastně více skutečné a co má větší smysl - život v rezervaci, zdánlivě uzavřeném světě bez vývoje, nebo v okolní Americe, v níž žijí opravdoví živí běloši ve svých bělošských krojích a tančí své bělošské tance konzumu a obchodu? A kdo je kde více uzavřen? I když se tyto dva světy setkávají, jsou neslučitelné a jejich setkání vždy vyzní poněkud absurdně.... celý text

      Portrét umělce s dvaceti šesti koňmi
    • Hájili jsme hrad

      • 367 stránek
      • 13 hodin čtení
      3,9(1125)Ohodnotit

      Román amerického autora je dramatickým, s ironickým nadhledem napsaným příběhem skupiny amerických vojáků, bojujících za 2. světové války v Evropě. V době, kdy německá armáda zahajuje v Ardennách svou poslední protiofenzívu, je americká jednotka ubytována na jednom belgickém hradu. Německý útok staví důstojníky před složitý problém: mají bránit proti přesile hrad, ležící na bezvýznamné strategické kótě, nebo jej mají opustit už jen proto, že v jeho prostorách je shromážděno množství uměleckých památek, které by bojem byly zcela zničeny. V rámci tohoto motivu rozvíjí autor etické otázky jako je smysl pro čest, statečnost, zodpovědnost ap. Román je psán strhujícím stylem a vyniká neobyčejně dobře zvládnutou charakteristikou hlavních hrdinů. ... celý text

      Hájili jsme hrad
    • Eastlake vidí válku jako absurdní šílenství, které nelze postihnout běžnými realistickými prostředky. Sahá tedy po zbraních, jako je černý humor, hyperbola, groteskní dialogy či impresionistický popis, aby nakonec ve svém souhrnu přinesl obraz až mrazivě skutečný. Román je považován za jednu z nejlepších knih o vietnamské válce a ceněn stejně vysoko jako slavná Hellerova Hlava XXII.

      Umírali jsme v bambusu
    • These novels face head-on the reality of the American Indian, perhaps the last great taboo in American culture. After all of the flag-waving, the wars to protect the Land of the Free, and interventions around the world in the name of democracy, how do Americans admit, even today, that America was not discovered by Columbus and not courageously cultivated by white Anglo-Saxons? The land was invaded and a people destroyed, all in the name of religion, political freedom, and money. Long before Cormac McCarthy and even long before Tom Robbins, William Eastlake invented an American Southwest whose comic and tragic dimensions, as well as its hard beauty, encapsulates American myths and nightmares in much the way that Faulkner did with his invented Yoknapatawpha County. Against a background of New Mexico that transcends regional space, Eastlake explores race, greed, and tradition, evoking stereotypes for the sake of exploding them and laying bare an American reality that is a strange mix of pop culture, zany humor, biting satire, and a deep-seated respect for and love of the land.

      Lyric of the Circle Heart: The Bowman Family Triology