Der vorliegende Band bietet ein kulturanthropologisch und bildungstheoretisch fundiertes Verständnis des Lehrens und Lernens sportlicher Bewegungen. Er erfordert eine interdisziplinäre Analyse des Bewegungslernens, einschließlich seiner Merkmale, Prozesse und Mechanismen, sowie die Integration verschiedener theoretischer Perspektiven mit didaktischem Fokus. Das Lernen von Bewegungen steht im Mittelpunkt und bildet den Ausgangspunkt für didaktische Konzepte. In dieser Konzeption wird der Titel des Bandes umgekehrt; das Lernen wird nicht als „abhängige Variable“ des Lehrens betrachtet, sondern als eine menschliche Bestimmung, die unabhängig vom Lehren existiert. Teil I legt die Spezifik menschlichen Bewegens und Lernens dar, während Teil II eine differenzierte Analyse des Bewegungslernens bietet. Zunächst wird es als spezifische Form des Handelns charakterisiert, gefolgt von einer Untersuchung der Kernaspekte und Implikationen dieses Lernhandelns durch bewegungswissenschaftliche Analysen. Teil III formuliert die wesentlichen Aspekte des Lehrens als Vermittlung und Unterstützung des Lernens. Abschließend werden Perspektiven zur didaktischen Transformation der bewegungs- und lernwissenschaftlichen Wissensbestände präsentiert, die den anthropologischen und bildungstheoretischen Prämissen gerecht werden.
Georg Scherer Pořadí knih






- 2013
- 2005
Tomáš Akvinský s Georgem Schererem
- 95 stránek
- 4 hodiny čtení
Čtyřicet krátkých meditací nad myšlenkami z díla Tomáše Akvinského. Kniha ukazuje, jak je možné porozumět i nesnadným autorům a pochopit, proč jsou tak známí… V anketě Katolického týdeníku označil tento titul za knihu roku 2005 biskup Dominik Duka.
- 2003
- 1994
Základní fenomény lidského bytí očima filozofie
- 167 stránek
- 6 hodin čtení
Autor z filozofické perspektivy pojednává o tématech týkajících se každého lidského života, například o úzkosti, náladách, nudě, strachu, bolesti, zármutku, naději, stáří, smrti, kráse, kultuře. Kniha vznikla na základě mezioborových přednášek, jež autor pronesl na univerzitě v Essenu.
- 1979
Smrt jako filosofický problém
- 271 stránek
- 10 hodin čtení
Georg Scherer (nar. 1928), profesor filosofie v Essenu, ve své knize odpovídá na základní otázky, které jsou spojeny s faktem, že člověk musí zemřít. Zkoumá smrt hlavně ze čtyř hledisek: 1. Co je to smrt? 2. Existuje život za hranicí smrti? 3. Jak se máme postavit k smrti? 4. Odkud víme o smrti a jak? Jde tedy v podstatě o smysl smrti. Kniha podává výklad o tom, jak na tyto otázky odpovídali nejvýznamnější myslitelé v dějinách filosofie od jejich začátků a po současnost. Nejprve ukazuje, v jaké podobě se jeví otázka smrti v současné společnosti, charakterizované vědou a technikou. Dále vykládá nejdůležitější filosofické názory o tom, jak člověk poznává svou smrtelnost. Přitom se ukazuje hluboká krize, v níž se dnes nachází metafyzické chápání smrti a nesmrtelnosti. Proto se kniha věnuje také metafyzickým teoriím smrti. Nakonec podává nejdůležitější pokusy založit nové, postmetafyzické myšlení, pokud jde o otázku smrti. Schererovo dílo poskytuje základní a velice zasvěcené uvedení do filosofické problematiky v jedné z nejdůležitějších otázek lidského života.
- 1978





