Britský právník Nicholas vzpomíná na svou „poslední zimu v Rusku“: na pracovní problémy, které musel řešit při přípravě stavby nového ropovodu, ale především na osudové setkání se dvěma sestrami, Mášou a Káťou. Jejich teta disponuje rozlehlým bytem v centru Moskvy, a tak se Nicholas, zamilován do Máši, rozhodne pomoci s přípravou dokumentů potřebných k výměně nemovitosti. Nevšímá si postupně se vyjevujících nesrovnalostí – drobností, které na první pohled působí nevinně, ale skrývají velikou hrozbu… Strhující psychologický obraz postkomunistické Moskvy a jejích obyvatel; autorský debut vycházející z osobních prožitků (A. D. Miller byl v letech 2004–2007 moskevským dopisovatelem listu The Economist), vystavěný s mimořádnou stylistickou obratností, čistotou a elegancí.
A. D. Miller Knihy
A. D. Miller se ve svých dílech zabývá tématy morálního úpadku, přátelství a výčitkami svědomí, často zasazenými do neobvyklých prostředí. Jeho psaní se vyznačuje pronikavým vhledem do lidské psychiky a společenských struktur. Miller mistrně naviguje složitostmi života, zkoumá dopady imigrace, třídy a historie na jednotlivce. Jeho romány a memoáry jsou ceněny pro svou hloubku a stylistickou vybroušenost.




Independence Square
- 240 stránek
- 9 hodin čtení
A complex, contemporary political thriller from the bestselling author of Booker-shortlisted Snowdrops Twelve years ago, Simon Davey prevented a tragedy, and ruined his own life. Once a senior British diplomat in Kiev, he lost everything after a lurid scandal. Back in London, still struggling with the aftermath of his disgrace, he is travelling on the Tube when he sees her … Olesya is the woman Simon holds responsible for his downfall. He first met her on an icy night during the protests on Independence Square. Full of hope and idealism, Olesya could not know what a crucial role she would play in the dangerous times ahead, and in Simon’s fate. Or what compromises she would have to make to protect her family. When Simon decides to follow Olesya, he finds himself plunged back into the dramatic days which changed his life forever. Independence Square is a story of ordinary people caught up in extraordinary times. It is a story about corruption and personal and political betrayals. It is a story about where, in the twenty-first century, power really lies. 'A tremendous novel - taut, compelling, reeking of authenticity. A.D. Miller writes with exemplary precision and sophistication. Independence Square is an unsparing examination of human beings caught up in historical forces they can barely comprehend.' William Boyd
Kardelenler
- 288 stránek
- 11 hodin čtení
Rusya'da ask hikyeleri yoktur. Rusya'da ekonomi veya politika hikyeleri de yoktur. Rusya'da sadece suc hikyeleri vardir. "A.D. Miller'in Kardelenler romanini bir solukta okudum. Her sayfada bizleri bulundugumuz yerden usulca alip Rusya'ya, beklenmedik maceralara ve belki de askin imknsizligina tasiyan guclu, duyarli bir yazar var karsimizda." Elif Safak "Insani tamamen icine cekiyor." The Times "Rahatsiz edici ve bas dondurucu..." Sunday Telegraph "Sizi kendisine bagimli edip saskina cevirecek." The Independent Orta yas bunalimindan kurtulmak ve yeni firsatlar kovalamak icin Moskova'ya giden bir Ingiliz avukat, Vahsi Dogu'nun tehlikelerini teker teker ogreniyor. Kadinlar, para ve sefahat tarafindan bastan cikarilan avukat, zevk ve caresizlik, yozlasma ve iyilik, buyuleyici manzaralar ve ahlaksiz gece kulupleriyle dolu Rusya'yla tanisiyor. Sirlarin ve cesetlerin karlar erimeye basladigi zaman ortaya ciktigi soguk ve kasvetli Moskova sokaklarina siz de hos gel
Figuren des schwulen Kinos
Cruising, Brokeback Mountain und Call Me by Your Name
Spektakel verantwortungsloser Lust – aufregend und bedrohlich: D. A. Millers Essays beleuchten, wie die heterosexuelle Identität untrennbar mit Figuren des Homosexuellen verbunden ist. Das schwule Kino wirft Licht auf eine weitgehend filmisch unsichtbare Welt. Filme wie William Friedkins Cruising (1980) verknüpfen die Darstellung des Homosexuellen mit dem Verbrechen, assoziieren schwules Begehren mit Gewalt und reflektieren die paranoide Angst des „normalen Mannes“, durch Kontakt mit Homosexuellen selbst homosexuell zu werden. Diese Ängste prägen bis heute das Kino. Erfolgsfilme wie Ang Lees Brokeback Mountain (2005) oder Luca Guadagninos Call Me by Your Name (2017) bieten kaum eine Verbesserung. Trotz ihrer subversiven Ehrlichkeit und intensiven Sinnlichkeit verkommen sie letztlich zum Trostfilm. Die Kritiken loben die Schönheit dieser Filme, doch unter der meisterhaften Oberfläche verbirgt sich ein süßlich-abgeschmackter, scheinliberaler Blick, der das homosexuelle Objekt nur akzeptiert, wenn es nicht wirklich gezeigt oder angeschaut wird. Millers Essays bieten eine andere Perspektive auf den schwulen Film und liefern eine eindringliche, subtile Kritik der Darstellung von Homosexualität im Kino.