Knihobot

Igor Klikovac

    Stockholm Syndrome
    Váha a hieroglyfy
    • Váha a hieroglyfy

      • 160 stránek
      • 6 hodin čtení
      3,0(1)Ohodnotit

      Výbor z pěti sbírek bosenského básníka svým způsobem představuje autorův "obkreslený život", totiž cestopis, nebo ještě přesněji, lodní deník černého pasažéra. Čtete text, v němž se rodák ze Sarajeva dnes na sebe se svým rodným městem dívá hledáčkem odstřelovače: "A pak se na sebe díváte jako odstřelovači / z opačných stran řeky, kterým jarní teplo na chvíli uspává / svaly v prstech" (Sarajevo). Jen jako takový mohl napsat: "čím dál víc mi připadá", že domů "vlastně odcházím jen pro ten pocit úplného vyvlastnění, / který roste jen tam" (Tehdy a teď ). V Londýně, kde žije, je jeho obyvatelem i přistěhovalcem. Na cestách běžencem i poutníkem. A jen jako takový vidí to, co miliony turistů nevidí a snad ani nechtějí vidět: slavný Gaudího kostel "navěky ukřižovaný mezi jeřáby" (Barcelona). Je černým pasažérem života, který si vede deník ve verších. Je tím, kdo je doma všude a nikde. Nakladatelská anotace.

      Váha a hieroglyfy
    • Igor Klikovac is a poet whose work is as shaped by his Sarajevo roots as by his travels: the poems, often up in the air, between places, among the clouds that increasingly pass over European nations, are brilliantly observed, ironic, densely material, then spaciously open to what he misses and remembers and can do justice to. Translated by John McAuliffe and Igor Klikovac, the selection for this pamphlet is from Igor's third book of poetry, Stockholm Syndrome.

      Stockholm Syndrome