Knihobot

John Taylor Gatto

    15. prosinec 1935 – 25. říjen 2018

    John Taylor Gatto, uznávaný kritik povinného vzdělávání, nabízí pronikavý pohled na vzdělávací systém. Jeho práce zpochybňuje dominantní diskurz o vzdělávání a odhaluje omezující povahu tradičních pedagogických metod. Gatto se zasazuje o radikální přehodnocení toho, jakým způsobem učíme a učíme se, a povzbuzuje čtenáře k zamyšlení nad skutečnými cíli vzdělávání.

    Dumbing us down : the hidden curriculum of compulsory schooling
    Weapons of mass instruction
    • Argues that compulsory education is a detriment to developing critical thinking skills and trains students to become subservient to the government.

      Weapons of mass instruction
    • Gatto reveals the deadening heart of compulsory state schooling: assumptions and structures that stamp out the self-knowledge, curiosity, concentration, and solitude essential to learning. In his 26 years of award-winning teaching in New York City's public schools, Gatto has found that independent study, community service, large doses of solitude, and apprenticeships with adults of all walks of life are the keys to helping children break the thrall of our conforming society. Gatto urges all of us to find ways to reengage children and families in actively controlling our culture, economy, and society.

      Dumbing us down : the hidden curriculum of compulsory schooling