Nechte se okouzlit těmito fascinujícími mořskými velikány a přidejte se k Ralfu Kiefnerovi, jednomu z nejvýznamnějších znalců velryb, na jeho výpravách. Následujte jej do hlubin, kdy se pouze se šnorchlem a ploutvemi potápí v oceánu, aby mohl velrybí zpěv pocítit na celém těle, nebo na chvíli doprovázet velrybí matku s mládětem na jejich mořské pouti. V této knize ale zazní i prostá fakta. Informace o chování, potravě, rozmnožování a mnoha dalších zajímavých detailech ze života velryb.
Jak jednoduše a v souladu s přírodou pěstovat, skladovat a využívat vlastní úrodu. Zahradničit bez rytí – je to vůbec možné? Autoři této knihy se touto metodou zabývají již celá desetiletí, šetří čas a práci a podporují udržitelnost půdy a ekosystému. Spolupráce s přírodou se projevuje v zdravější a úrodnější půdě, která lépe hospodaří s vodou a prospívá rostlinám. Charles a Stephanie sdílejí své zkušenosti, kde se láska k zahradničení snoubí s praktičností. Metoda bez rytí spočívá v odstranění plevelu pomocí mulče, což umožňuje užitečným půdním organismům nerušeně fungovat. Narušení půdy rytím by poškodilo tyto organismy. Zahradničení bez rytí snižuje výskyt plevelů a mulčování kompostem dodává půdě výživu a ochranu. Kniha obsahuje informace od založení zahrady po sklizeň a skladování úrody, spolu s tipy a recepty na zpracování zeleniny, ovoce a bylin. Učíte se nejen zakládat záhony, ale také vyrábět domácí kosmetiku, přípravky proti škůdcům a připravovat chutná jídla.
Michaeleen Doucleffová, rozhlasová reportérka a maminka tříleté Rosy, se ocitá na pokraji vyčerpání, když se snaží zvládnout dceřiny záchvaty vzteku a neustálé požadavky. Po sérii neúspěšných pokusů o výchovu se rozhodne navštívit tři tradiční kultury – mayskou, inuitskou a hadzabskou. S úžasem objevuje děti, které jsou vyrovnané, samostatné a zodpovědné, žijící v harmonii se svým společenstvím. Tyto kultury praktikují výchovný přístup, který je v přímém rozporu s moderními metodami, které Michaeleen zná. I přes náročné podmínky zde nejsou mezi rodiči a dětmi konflikty, jaké zažívá ona. Rodiče budují vztah založený na spolupráci, důvěře a individuálních potřebách, což ji přivede k otázce, zda není západní přístup k výchově chybný. Autorka zkoumá tajemství přirozené výchovy a aplikuje tyto metody na svou dceru, přičemž výsledky ji překvapují. Kniha přináší nejen nové poznatky, ale i praktické rady, které vyzývají k zamyšlení nad naším přístupem k dětem a odhalují univerzální výchovné paradigma přizpůsobené moderním rodinám. Je to inspirativní publikace, která nabízí pomoc při řešení konfliktů mezi rodiči a dětmi.
Jestliže ve svých předchozích knihách Tim Marshall dokázal objasnit světovou politiku a popsat lokální i globální krize současnosti pomocí geografie, ve své nové, neméně poutavé knize čtenáři umožňuje nahlédnout do historie, jakož i porozumět výzvám dnešního komplikovaného světa prostřednictvím zdánlivě okrajového fenoménu, jakým jsou vlajky. Vlajky nás po tisíce let provázejí jako mocné symboly naší hrdosti, našich nadějí a našich snů. Máváme jimi, pálíme je, pochodujeme pod jejich barvami a ještě v 21. století za ně umíráme, ale také v jejich jménu zabíjíme. Čtenář bude překvapen, co všechno lze z vlajek, jejich historie a především ze sporů a bojů o tyto národní symboly vyčíst a o čem všem tyto emocemi nabité barevné „kusy látky“ vypovídají. Kniha, rozdělená do devíti kapitol, věnovaných Spojeným státům, Velké Británii, Evropě, Blízkému východu, Asii, Africe, Latinské Americe, mezinárodním vlajkám a „vlajkám teroru“, se ovšem nevěnuje pouze „velkým“ globálním tématům, jež hýbaly a hýbou světem, jakými jsou například etnická a náboženská identita, nacionalismus, islamismus, mezietnické rivality či civi-lizační střety a konflikty, jež lze pozorovat na mnoha místech světa. Autor seznamuje čtenáře také s množstvím málo známých skutečností spjatých s historií vlajek: Dozvíme se například, že pokud je americká vlajka příliš opotřebovaná, existují přesná pravidla a rituály pro uspořádání jejího řádného pohřbu; že počet hvězd na modrém pozadí vlajky Evropské unie je výsledkem náhody (a možná také špetky italské pověrčivosti); že zásadní roli ve vývoji indické vlajky sehrál sám Mahátma Gándhí, zatímco nigerijská vlajka vznikla na základě kresby dvacetiletého studenta, který odpověděl na inzerát v novinách vyzývající k účasti v soutěži o nejlepší návrh vlajky pro nový svrchovaný stát Tim Marshall tak ve své knize propojuje dávnou historii se současným děním, velká témata s „anekdotickými“ příběhy z dějin a ukazuje, co všechno může onen „kus látky“ upoutaný k žerdi znamenat a proč potřebujeme staré i nové vlajky znát, chceme-li lépe porozumět tomu, co se děje v dnešním světě.