Knihobot

Georges Sadoul

    4. únor 1904 – 13. říjen 1967
    Georges Sadoul
    Dějiny filmu. Od Lumièra až do doby současné
    Dějiny světového filmu. Od Lumièra až do současné doby
    Jacques Callot : zrcadlo své doby : 1592-1635
    Charlie Chaplin
    Zázraky filmu
    Georges Mélies
    • 1994
    • 1990
    • 1964

      "Filmové plátno je létající koberec, který odnáší diváky k zemím a zázrakům ještě pestřejším než v Tisíci a jedné noci," říkal slavný francouzský filmový historik Georges Sadoul. Sadoul měl od dětství slabost pro pohyblivé obrázky, ale netušil, že jednoho dne bude jeho jméno pevně spojeno s filmovou historií. Vystudoval práva a zúčastnil se hnutí surrealistů. A pak, v roce 1936, začal pracovat jako filmový kritik a historik v časopisu Regards a podílel se na utváření Francouzské filmotéky. Koncem čtyřocítých let už o filmu přednášel na pařížské Sorbonně. Byl jedním ze zakladatelů a prvním generálním tajemníkem Francouzské federace filmových klubů a Francouzského filmového institutu. Spolupracoval s filmovými časopisy asi padesáti zemí. A psal o filmu knihy, které byly přeloženy do více než pětadvaceti jazyků. Georges Sadoul, muž beznadějně propadlý filmu, zemřel 13. října 1967.

      Jacques Callot : zrcadlo své doby : 1592-1635
    • 1963
    • 1963

      Druhé vydání bylo rozšířeno o kapitoly o současném filmu, takže zachycuje celý jeho dosavadní vývoj. Analyzuje nejen umělecké hodnoty, ale i politické a ekonomické podmínky každého období i charakteristické rysy národních kinematografií. Tyto momenty nepojímá strnule, ale dynamicky. Výstižně reaguje na svár mezi komerčním hlediskem, prosazovaným monopoly, a hlediskem uměleckým.

      Dějiny světového filmu. Od Lumièra až do současné doby
    • 1961

      Kniha informuje populárním způsobem o současné světové filmové produkci. Pojednává o lidech, kteří film vytvářejí, i o současné a budoucí technice, již filmoví pracovníci používají a jež jim bude k dispozici v nejbližší budoucnosti. Nezkoumá film z hlediska historie umění, nýbrž posuzuje jej postupně jako technický výrobek, jako nástroj kultury, jako zboží, průmysl i jako umělecký výtvor.

      Zázraky filmu