Knihobot

Dušan Konečný

    Vladimír Šolta. Obrazy, kresby, keramika. Výběr z cyklů 1963-1976
    Umění a doba
    Mladí čeští malíři
    Theoretické základy aerodynamiky vysokých rychlostí 2
    Theoretické základy aerodynamiky vysokých rychlostí I.
    Alexandr Dejneka
    • 1996

      Minimum do tanečních

      • 72 stránek
      • 3 hodiny čtení

      Pro všechny frekventanty tanečních kursů. Malá učebnice pro domácí doučování, i hezký dárek jako suvenýr.

      Minimum do tanečních
    • 1983

      Nádherná obrazová publikace,135 barevných reprodukcí a Volfův životopis.

      František Volf
    • 1980

      171, [ii] s. ; 30 cm Úvodní stať naps. a obr. část sest. Dušan Konečný ; Údaje o čes. umělcích dodala Alena Alsterová, údaje o umělcích slov. shromáždila Zora Hanáková ; Fot.: Jiří Hampl, Pavel Paul 1. vyd. Vyd. k 35. výročí vítězství nad fašismem a osvobození Československa Sovět.armádou Představuje 120 současných předních českých a slovenských malířů, grafiků, ilustrátorů a sochařů. Uvádí základní bibliografické údaje o umělcích a ukázky jejich prací. Obrazové části předchází úvodní studie, v níž se autor zabývá některými teoretickými problémy výtvarného umění v Československu.

      Umění a doba
    • 1978

      Nejnovější výtvarné dějiny hlavního města : od pražské secese , počátků moderní české architektury , moderního malířství a plastiky , přes vznik československého státu 1918 a výstavbu Prahy jako hlavního města republiky , dále počátky funkcionalismu a konstruktivismu , úsilí o moderní užité umění , pokračuje novým rozvojem uměleckého dění po Květnové revoluci a obnovou vynikajících stavebních památek pro nové veřejné účely. Zahrnuje socialistický realismus v umění po roce 1948 , nové stavební techniky , soudobé užité umění a průmyslové výtvarnictví.

      Praha našeho věku
    • 1977
    • 1977

      Soubor 31 reprodukcí děl vzniklých v posledních 15 letech je výběrem z výstav pořádaných v letech 1974-1975.

      Výstavy současného umění
    • 1974

      Studie o futurismu ve výtvarném umění je zaměřena především na futurismus italský a ruský, i když se okrajově dotýká jeho projevů v západních zemích a u nás. Seznamuje s programem futuristů, s filosofickými prameny jejich estetikya zdůrazňuje společenskou pokrokovost počátečního období futurismu. Připomíná významné představitele italského a ruského futurismu a hodnotí jeho význam pro utváření moderního umění. Výklad provázejí četné reprodukce vytvarnýchfuturistických děl.

      Futurismus