Poslední dobou jako by náš svět, plný nejistoty, existenciální úzkosti, vnitřní prázdnoty a beznaděje, chtěl zkrásnět. Svět zaplavili andělé. Nepřeberné množství publikací se věnuje andělskému fenoménu a probouzí ve čtenáři touhu po zážitku. Jsou však mnohé andělské terapie, vykládání andělských karet, zjevování se andělů a různé formy komunikace s nimi v souladu s křesťanskou vírou? Tato knížka nabízí čtenáři pomoc při rozlišování ve světle Písma a katolického učení. Co nejjednodušším způsobem poskytuje dostatečný vhled do dané problematiky a v souvislosti s tím reaguje na aktuální bestsellery na knižním trhu. Čtenářům může posloužit jako orientační "rozcestník", protože zkrátka ve světle křesťanské tradice "není anděl jako anděl".
Veronika Katarína Barátová Knihy







Je Boží vůlí, že člověk trpí? Jestliže Bůh nezpůsobuje utrpení, proč ho dopouští? Má pro náš život předem určený plán? Je Boží vůle čitelná v každé životní situaci? Chce Bůh všechno, co se nám v životě stane? Jak rozpoznat Boží vůli v životních rozhodnutích? Co když se spleteme a Boží vůli nerozpoznáme? Podobné otázky si kladou mnozí křesťané, kteří chtějí žít s Bohem. Zaslouží si naší pozornost, protože odpovědi na ně formují náš pohled na Boha, na život s ním a na život obecně
Předkládanou knížečku tvoří krátká zamyšlení nad vlastními slovy svaté Terezie z Lisieux (1873–1897), jíž od dětství fascinovala dynamika vztahu pozemského života a věčnosti, „už ano, a ještě ne“ plnosti křesťanského života. „Terezie ukazuje, jak napínavé a okouzlující je žít v důvěrném vztahu s Bohem. Všechno v ní hoří plamenem: láskou k Bohu, k bližnímu, k církvi, ke světu… Milovat Boha a s Bohem milovat svět se jí jeví jako to nejlepší dobrodružství. My jsme z křesťanství učinili cosi komplikovaného, kyselého, obtížného a nečasového… Bůh je věčně mladý a potřebuje mládí, které vyzařuje jeho temperament a humor. Lisieux je velmi aktuální.“ (Hans Urs von Balthasar)
Byť s Ježišom na jeho krížovej ceste, ktorá je zavŕšením jeho diela spásy človeka, je kontempláciou, nazeraním a ponorením sa do hĺbky lásky Boha k človeku. Až takto človek môže viac poodhaliť nezmernosť tejto lásky a tým viac pochopiť, prečo Ježiš zomrel za každého človeka, v čom spočíva jeho spása. A práve obraz, niekedy viac ako slovo, nám môže pomôcť do tejto kontemplácie vstúpiť.
